Lammeskinn

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvordan var det med lammeskinn igjen?
Vaske eller ikke?
Evt. hvordan?

Tror en kan vaske d på ullprgram i maskinen med noe spesielt vaskemiddel som en får kjøpt på barnas hus f.eks

Jente 27.07.13 <3

Ullprogram med lanolinsåpe ja :-) Jrg børste dem med sånn børste til husdyr etterpå for å få dem fluffy.

Har vasket et par jeg har (har noen overalt til tider - stoler, sofaen osv) med milo på ullprogram.
Gjør det noe spesielt med skinnene? De ser like fine ut hvertfall. :)

Jeg brukte også milo på ullprogram. Så børstet jeg med en hundebørste etterpå. den ble like fin:)

Har vasket et par jeg har (har noen overalt til tider - stoler, sofaen osv) med milo på ullprogram.
Gjør det noe spesielt med skinnene? De ser like fine ut hvertfall. :)

Er vel det at ulla kan miste litt av de gode egenskapene hvis den mister lanolinet eller ullfettet på en måte? Derfor man ikke skal vaske ull så mye.

Er vel det at ulla kan miste litt av de gode egenskapene hvis den mister lanolinet eller ullfettet på en måte? Derfor man ikke skal vaske ull så mye.

Ja, mener jeg har hørt at fibrene i ullklær ikke blir like bra etter for varm vask eller med annet enn milo. Men om jeg brukte lano på skinnet så burde det duge ?Eller ikke. :P

Ja, mener jeg har hørt at fibrene i ullklær ikke blir like bra etter for varm vask eller med annet enn milo. Men om jeg brukte lano på skinnet så burde det duge ?Eller ikke. :P
Det er ikke varmen som ødelegger, men sentrefugen.. Hadde du kokt et par ullsokker i en panne uten å røre de, hadde de ikke blitt ødelag. ;)
Eg tromlet ullet i tørketrommelen sammen med tennisballer og sånne "piggete" baller, og det gikk helt fint på det ekte ullet. S

Ikke lano, men såpe med lanolin i :-)
Det er friksjonen som man må unngå ja. Da fester fibrene seg i hverandre.

Hårene på lammeskinnet mitt ble helt fint ved vasking med Milo. Skinnet på undersiden derimot ble veldig tørt! Er vel der lanolinet helst skal virke :) hadde det i tørketrommel litt, og tørket resten på stativ.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Hårene på lammeskinnet mitt ble helt fint ved vasking med Milo. Skinnet på undersiden derimot ble veldig tørt! Er vel der lanolinet helst skal virke :) hadde det i tørketrommel litt, og tørket resten på stativ.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Blir hele skinnet bedre om man vasker det med ullsåpe? Er det lanolin i den såpen?

Blir hele skinnet bedre om man vasker det med ullsåpe? Er det lanolin i den såpen?

Vet ikke helt :) men har sett de har noe sånt på babyutstyrsbutikker, så vil tro det er noe i den for å smøre skinnet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Send en Mail til Nøstebarn og hør med de! Fikk en beskrivelse når jeg kjøpte lammeskinnet der,men vet ikke hvor jeg la det! Tror faktisk det står veldig greit om vedlikehold av de på Nøstebarn sine nettsider også når jeg tenker meg om!

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Jeg bruker ull sjampo ifra nøstebarn.no. Du får kjøpt på barnas hus og bare barn også. Den er bedre enn Milo tror jeg for dette er ordentlig ull sjampo :) Vasker det da på ullprogram :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Back
Topp