Hvordan var det med lammeskinn igjen?
Vaske eller ikke?
Evt. hvordan?
Vaske eller ikke?
Evt. hvordan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har vasket et par jeg har (har noen overalt til tider - stoler, sofaen osv) med milo på ullprogram.
Gjør det noe spesielt med skinnene? De ser like fine ut hvertfall.
Er vel det at ulla kan miste litt av de gode egenskapene hvis den mister lanolinet eller ullfettet på en måte? Derfor man ikke skal vaske ull så mye.
Det er ikke varmen som ødelegger, men sentrefugen.. Hadde du kokt et par ullsokker i en panne uten å røre de, hadde de ikke blitt ødelag.Ja, mener jeg har hørt at fibrene i ullklær ikke blir like bra etter for varm vask eller med annet enn milo. Men om jeg brukte lano på skinnet så burde det duge ?Eller ikke.
Ja, mener jeg har hørt at fibrene i ullklær ikke blir like bra etter for varm vask eller med annet enn milo. Men om jeg brukte lano på skinnet så burde det duge ?Eller ikke.
Ikke lano, men såpe med lanolin i
Det er friksjonen som man må unngå ja. Da fester fibrene seg i hverandre.
Blir hele skinnet bedre om man vasker det med ullsåpe? Er det lanolin i den såpen?Hårene på lammeskinnet mitt ble helt fint ved vasking med Milo. Skinnet på undersiden derimot ble veldig tørt! Er vel der lanolinet helst skal virke hadde det i tørketrommel litt, og tørket resten på stativ.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.
Blir hele skinnet bedre om man vasker det med ullsåpe? Er det lanolin i den såpen?
Send en Mail til Nøstebarn og hør med de! Fikk en beskrivelse når jeg kjøpte lammeskinnet der,men vet ikke hvor jeg la det! Tror faktisk det står veldig greit om vedlikehold av de på Nøstebarn sine nettsider også når jeg tenker meg om!Blir hele skinnet bedre om man vasker det med ullsåpe? Er det lanolin i den såpen?