Lammeskinn

Sjokoladepiken

Flørter med forumet
Hei! Hører folk anbefaler lammeskinn i vogna uansett årstid. Skal dere bruke det? Hvor har dere kjøpt det i så fall? Synes det høres så varmt ut selv om jeg vet det skal ha en temperaturregulerende effekt.

Jeg har samme soveskinn fra Nøstebarn. Men usikker på om jeg skal bruke det om sommeren. Må se an om nestemann blir like svett som Storebror :D

Storegull ble svett når vi hadde lammeskinn i vogna om sommeren, men han er en varmblodig unge. Vi kommer nok til å bruke skinn i senga, og i vogna høst/vinter/vår om nestemann blir likedan. Ellers lå storegull mye på skinnet i sofahjørnet første månedene.

Skal bruke lammeskinn i vogna i sommer! Og i senga/vugga :)

Vasker dere dette på forhånd???

Brukte lite lammeskinn i vogna kjøpt på barnas hus og soveskinn i senga fra Nøstebarn til første snuppa og skal det denne gangen og

Vasker det ikke før bruk da skinn helst ikke skal vaskes unødig uten at det virkelig er nødvendig og viktig og følge vaskeanvisning slik at en ikke ødelegger skinnet.

jeg tørka lett av det med klut og vann :) har vaska de etter behov i maskinen på ullvask og det har gått helt fint.. min yngste på 7 år har skinnet sitt enda.. like fint :))

Jeg er litt usikker på om jeg kommer til å ha lammeskinn i vognen i sommer, men skal uansett ha det til høsten så kommer nok til å kjøpe det i sommer og så ser jeg om vi bruker det;-) Har lammeskinn til storesnuppa men tatt det vekk for sommeren nå.. hun blir helt svett av det..

Jeg har flere lammeskinn etter storesøsknene liggende. Så skal prøve å se om babyen blir svett eller ikke...

Har et "korthåret" ubehandlet lammeskinn fra barnas hus jeg tenkte jeg skulle legge i vognbagen :) Storesøster har sølt eplejuice på det, er usikker på hvordan jeg skal få vasket det siden ubahandlet ull ikke skal i maskinen. Ser de har ullrensemiddel mange steder de selger lammeskinn, tenkte å høre der :)

Skal ha lammeskinn i senga bare. De har tilbud på kaisers lammeskinn på lilleprinsen.no nå. Det er samme som nøstebarn sitt. Fikk det her om dagen..Utrolig mykt og fint..Lukta litt sau bare:P

Her blir det ikke noe lammeskinn før til vinteren. Blir småen lik sin bror så kommer han vil å være vaarm ;)
Men det er klart barn er forskjellige, alle er ikke like varme .

Kan man ikke vaske ubehandla lammeskinn på ullprogram hvis man bruker lanolin? Det mener jeg, har ikke prøvd enda, men tenkte å prøve. Har ett lammeskinn liggende fra storebror... brukte det i vogna, sofahjørnet og i senga om kvelden. Var korthåret, så da blir det mer luft.
Denne gangen har jeg kjøpt drykid ammemadrass til å ha i sprinkelsenga, den er så himla stor til nyfødte :-p

da har jeg fått mitt skinn fra nøstebarn :)) jippi :) og det kan vaskes på 30 grader på ullprogram med milo :) kjempe mykt :))

Fikk lammeskinn fra nøstebarn av sviger her om dagen :) Det skal brukes sommer som vinter :)

Back
Topp