Lammeskinn på sovestedet

Vil ha nummer tre

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Har lest at mange skal ha lammeskinn på sprinkelsenga eller vuggen osv osv. Sover babyen da rett på lammeskinnet eller tar dere laken over eller hvordan funker det?

Ser for meg at det lammeskinnet må vaskes ofte dersom ungen skal sove rett på den med tanke på gulping osv..

Rett på skinnet hvis effekten skal være optimal:) lammeskinn er selvrensende, så tenker at det i de fleste tilfeller holder å tørke av gulp med en våt klut, men kan jo også ha en gulpefille under hodet til baby hvis det er mye gulp:)

Rett på skinnet! Lille her var/er gulpebaby, så vi hadde en flanellklut liggende under hodet hennes :-)

Hmm, syns fortsatt det er litt rart. Man har jo på laken og skifter dette flere ganger, men ikke skinnet? Litt ekkelt syns jeg :o

Rett på skinnet hvis effekten skal være optimal:) lammeskinn er selvrensende, så tenker at det i de fleste tilfeller holder å tørke av gulp med en våt klut, men kan jo også ha en gulpefille under hodet til baby hvis det er mye gulp:)

Selvrensende er det vel ikke? :p Kommer det tiss eller bæsj på lammeskinnet så vil det ikke rense seg selv, har aldri sett det før i hvert fall :o

Kanskje ikke tiss og gulp, men et godt lammeskinn skal ikke være nødvendig å vaske så ofte og er til en viss grad selvrensende. Har fortsatt til gode å vaske det jeg fikk til storebror (skal vaske det nå før babyen kommer da:p), men han gulpet eller tisset aldri på skinnet (kanskje flaks) :)

Flanellsklut under hodet. Og bleie på ungen så kommer det vel stort sett ikke tiss og bæsj på lammeskinnet? Kan ikke se for meg at det blir et problem hvertfall!

Risikoen for krybbedød gjelder vel helst hvis du bruker langhåret lammeskinn. Har forstått det som at det er derfor de anbefaler korthåret skinn til babyer...

Jeg har ikke helt troa på at det er pustende uansett om det er korthåra så jeg tørr ikke å bruke det i senga uansett..

Jeg har ikke helt troa på at det er pustende uansett om det er korthåra så jeg tørr ikke å bruke det i senga uansett..

Du tror ikke lammeskinn er pustende? Ikke at jeg skal overtale deg til å bruke skinn i senga altså, for det tror jeg ikke er et must akkurat, men det vi hadde fra nøstebarn var da mye luftigere enn madrassen, selv om ulla var myk så var skinnet såpass kompakt at babyen lå "oppå" i stedet for å synke ned i det. Så jeg tror ikke det er noe problem heller, om man har riktig type skinn.

Takk for supre svar alle sammen :D Jeg skal ta alle tips og råd til meg når jeg skal bestemme meg for hva jeg skal gjøre :)

Du tror ikke lammeskinn er pustende? Ikke at jeg skal overtale deg til å bruke skinn i senga altså, for det tror jeg ikke er et must akkurat, men det vi hadde fra nøstebarn var da mye luftigere enn madrassen, selv om ulla var myk så var skinnet såpass kompakt at babyen lå "oppå" i stedet for å synke ned i det. Så jeg tror ikke det er noe problem heller, om man har riktig type skinn.

Tenker at det må bli ganske tett med selve skinnet under, og ulla/hårene oppå der igjen? Har dog ikke prøvd selv så kan være jeg tar helt feil, hadde bare ikke følt meg komfortabel med det selv, men selvfølgelig greit at andre bruker det :)

Tenker at det må bli ganske tett med selve skinnet under, og ulla/hårene oppå der igjen? Har dog ikke prøvd selv så kan være jeg tar helt feil, hadde bare ikke følt meg komfortabel med det selv, men selvfølgelig greit at andre bruker det :)

Kan se at man tenker det om man ikke ser hvordan skinnet er. Vårt skinn var slik at barnet lå et par-tre cm over selve skinnet, fordi den korthårete ulla holdt babyen over, ble liksom som om den "fløt" over skinnet. Men ikke mykt likevel, i forhold til å kunne grave ned fjeset og ikke få puste. Er jo mest "soft bedding" som er skummelt i forhold til krybbedød. Faste madrasser, korthåret og fast skinn, ikke pute og masse bamser og myke kanter og sånt som barna kan klemme seg inntil eller få over seg.

Back
Topp