Lammeskinn i vogna?

Anellena

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hva tenker dere om lammeskinn/kaninpels eller lignende i vogna? Er det vits når vi får baby i mai?

Har hørt at det fungerer temperaturregulerende alle årstider, så har tenkt kjøpe det :) Mamma tvang meg for eksempel til å strikke sommerteppe i merinoull fremfor bomull, med samme argumentasjon :)

Jeg har også lagt lammeskinn i vogna , men lurer på det samme:)

Jeg fikk også høre at lammeskinn er varmeregulerende. Jeg har nå lammeskinn i vogna. Og skal ha dyne oppi. Men er så lenge siden jeg fikk mitt forrige barn. Er det noe mer vi trenger oppi vogna som barnet skal ha under seg?

Fikk barn i mai 2018, verste (beste for de som ikke har helt nyfødt da) tropesommeren. Eneste stedet ungen ikke var svett var på lammeskinnet! Kan varmt anbefale lammeskinn i både seng og vogn, og så med tynn sommerdyne i dun oppå babyen :-)

Bare pass på at det er "riktig" lammeskinn, helst fra norsk produksjon og ikke New Zealand. Mange av lammeskinnene som selges til "dekor" osv - de er fulle av kjemikalier da lammeskinn normalt sett ikke er hvite og magisk fluffy...

Barn er ulike så man må nesten bare prøve seg fram ;) min første (som var april barn) ble gjennomvåt av svette med lammeskinn, så det ble kjapt fjernet da det ble litt varmere i været.

Skinn er et naturmateriale, det er selvrensende, pustende og det beste å bruke til det meste, fremfor mye kunstige materialer. Ren bomull er jo et alternativ.
Her brukes det skinn til det meste.
Har lammeskinn og geiteskinn fra gården til min søster.
Kjøpte noen mindre lammeskinn i fjor, til å ha i vogn og krybben til babyen.
Og kommer til å bruke et skinn også, til å ha som teppe, til å legge babyen oppå f eks på gulvet og ute. Alltid lunt, godt og isolerende begge veier.

Så ja, lammeskinn også til sommerbarna :)

Ja, året rundt. Baby blir ikke så klam når jeg ligger på lammeskinn :)

Det er også selvrensende så det går fint om baby tisser seg ut osv. Bare sett det inn med mer lanolin etterhvert

Men kjøp et ordentlig lammeskinn. Fra Nøstebarn f.eks. og ikke et som er til pynt fra KID. Det skikkelige er korte og har naturlig innhold av lanolin, uten å være kjemikalisert ihjel

Hva tenker dere om lammeskinn/kaninpels eller lignende i vogna? Er det vits når vi får baby i mai?

Sniker
Min har brukt lammeskinn året rundt. Prøvde uten en dag den sommeren det var hetebølge ca hele sommeren for 2 år siden, og uten lammeskinn ble babyen våt på HELE ryggen og skikkelig klam. Med lammeskinn var han fortsatt varm, men ikke våt og klam. I begge tilfeller satt han i bare bleia.
Kjøp et korthåret, og ikke la det være den posten du sparer penger på. Det varer mye lenger og er tryggere for babyen (med et korthåret skinn som passer i bagen og ikke bretter seg opp). Vi har hatt det som heter vognskinn (eller noe sånt) fra nøstebarn.
:)

Bare pass på at det er "riktig" lammeskinn, helst fra norsk produksjon og ikke New Zealand. Mange av lammeskinnene som selges til "dekor" osv - de er fulle av kjemikalier da lammeskinn normalt sett ikke er hvite og magisk fluffy...

Enig i dette. Kjøp et som er laget for å brukes under babyer.

Jeg fant korthåret lammeskinn til 350kr i dag, på Rusta! Trodde først det var fuskepels, men det er faktisk ekte:happy: Det er grått vel og merke, men det syns jeg er helt ok..

Back
Topp