Lammeskinn i vogna

maja000

Betatt av forumet
Kommer dere til å bruke lammeskinn i vogna på sommeren når de små blir født?
 
Tror det bare blir madrass med laken på her, er førstegangsfødende og aner ikke hva man bør ha! :p
 
Jeg skal ikke, men hørt det er bra?:)
 
Jeg hadde til gutten min som nå er fem år, men han er født i mars så det blir jo litt annerledes. Har hørt at ull er godt for de små året rundt, men er usikker på om dette blir for varmt på sommeren.
 
Datteren min er født midt i juli og jeg hadde ikke behov for lammeskinn i hvert fall:)
 
Jeg skal ha d, og skulle d vise seg å være for varmt/klamt er d bare å ta d ut...men har også hørt dette med "ull er gull året rundt", så er nok derfor;) Varmer på kalde dager og er svalende på varme dager.
Må kanskje legge til at vi bord i nord, så INNMARI varmt blir d jo ikke så ofte:p
 
Last edited:
Dattern vår er født sent i mai, og vi kunne ikke bruke lammeskinn den sommeren bga det ble altfor varmt. Kommer veldig an på hvor varm baby man har :) Har en veldig varm jente og vi har kun brukt lammeskinn til henne på vinter, sen høst og tidlig vår. Så vi har bare laken på madrassen i vogna. Ett helseteppe eller heklett teppe over, til kaldere sommerdager bruker vi en tynn dyne.
 
Nei, hadde det sist og ungen ble kjempe svett og skle til bunnen av vogna. Tok det tilslutt ut.

Har planer om å ha et i senga og et i slyngevugga.
 
Nei, overhodet ikke. Ser ingen grunn til å ha en sauebaby under min baby..
 
Jepp, hadde det sist også og det var den legendariske sommeren 2014. Man må bare prøve seg fram hva som passer for sin baby. Det skal visst være svalende med lammeskinn, men ikke alle opplever den effekten...
 
Ull er supert om sommeren! Men i form av klær, det er hva jeg opplever. Saueskinnet blir for tett... Ulltøyet og teppene puster på en helt annen måte, det er hvertfall vår opplevelse :)
 
Lammeskinnet har jeg knapt brukt til mine to. Har ikke tenkt å ha det i vognen nå heller. Har pleid å ha det på gulvet, senga eller lekegrinden.
 
Nei, deilig madrass i vogna og liker selv best å sove på/ligge på laken. Skal teste saueskinn i senga denne gangen, men blir nok mest babynest m laken oppi senga den første tiden. Ellerxen sånn ammemadrass fra aerosleep som jeg brukte på storesødter.
 
De kan si at ull å uster og er bra uansett hvor rid på året, men tenker utifra meg selv som hadde fått totalt nudra av å ligge på lammeskinn på varme dager! Jeg regulerer jo kroppstempra t ur rimelig bra, men det fjør jo inne de små igjen..

Nei huff.kun laken her!:D:p
 
Fikk kjøpe lammeskinnspose sammen med vognen 999kr ekstra og den kunne forkenges til sovepose opp til 3-4 år.
Selgeren sa den svalte på sommeren.
 
Jeg kommer ikke til å bruke det.
 
Sniker fra september.. Fikk baby mai 2013 og den sommeren var veldig varm. Det som funka best var at han lå i bare bleia eller ull/silke singletbody på lammeskinn, på vanlig laken ble han klam. Så kortklipt lammeskinn funker!
 
Jeg har kjøpt inn lammeskinn til å ha i vognen, men om jeg kommer til å bruke det på de varmeste dagene vet jeg ikke. Den ser god og myk ut å ligge på
 
Back
Topp