Lammeskinn i vogna på sommeren?

Smurfekringla

Gift med forumet
Skal jo ta ut bagen snart, og syns det er så hardt å ligge rett i vogna.
Så tenkte jeg på lammeskinn?

Er det sånn at man kan bruke det på sommeren og? [8|]

Hører jo at det skal regulere tempraturen, men jeg tror i mitt hode at det kan bli for varmt på sommeren... hmmm...

Har en venninne som sverger til lammeskinn året rundt, men jeg også syns det virker varmt på sommeren så har tatt ut den jeg hadde i vogna til lillegutt.

På kalde dager blir jeg nok å legge lammeskinn i vogna, men ikke ellers på varme sommerdager..
Dessuten det skinne jeg kjøpte på barnashus som skulle værre så bra og regulere varmen selv synes jeg er dritt skinn. Mini blir kokt når hun ligger på det og hun får heller ikke til å sove for det blir alt for varmt. Og det har vært nå i vinter. Så synes ikke det regulerer seg selv så bra jeg da[8D] Bruker det fra ikea jeg, det funker bra[:)]

ORIGINAL: Superjenta09

På kalde dager blir jeg nok å legge lammeskinn i vogna, men ikke ellers på varme sommerdager..
Dessuten det skinne jeg kjøpte på barnashus som skulle værre så bra og regulere varmen selv synes jeg er dritt skinn. Mini blir kokt når hun ligger på det og hun får heller ikke til å sove for det blir alt for varmt. Og det har vært nå i vinter. Så synes ikke det regulerer seg selv så bra jeg da[8D] Bruker det fra ikea jeg, det funker bra[:)]

Oki...hehe..hadde tenkt å kjøpe på barnas hus jeg[8D]
Men da blir det ikke det tror jeg..
Mende har jo to typer, en langhåra og en korthåra. hvilken av dem har du?

Takk for svar  folkens[:)]
Kjøper et nå uansett, for det tar jo tid før det blir varmt her på vestlandet[8D] Så får jo brukt det en god stund.

Så får det heller blir et teppe av noe slag til sommeren[;)]

Jeg har bare den vanlige madrassen som ligger i vogenen (tatt uteav sauskinnposen) også har jeg ett tynt sånn ullpledd som hun ligger oppe slik at det ikke blir så hardt. Så er det dyne over. Det holder mer enn nok for henne

Er der litt kaldt bruker vi lammeskinn.
Ellers bruker jeg madrassen til bagen [:)]

ORIGINAL: BlessItBe

Har du madrassen fra bagen oppi sportsdelen mente du?
Det jo jo ann det ja[:)].. det hadde jeg ikke tenkt på[8D]

ORIGINAL: silros

ORIGINAL: Superjenta09

Oki...hehe..hadde tenkt å kjøpe på barnas hus jeg[8D]
Men da blir det ikke det tror jeg..
Mende har jo to typer, en langhåra og en korthåra. hvilken av dem har du?

korthåra fra barnashus, langhåra fra ikea

Vi har også madrassen fra bagen og lammeskinn oppi sportsdelen på vår Simo. Har hatt skinnet i de varmeste dagene her, og han ble ikke svett. Selv om han er varm i seg selv. I bilstolen derimot, blir han våt på ryggen av å sitte kort tid...Skinnet skal jo puste, så her blir det liggende til det motsatte er bevist[:)]

ORIGINAL: silros

Har du madrassen fra bagen oppi sportsdelen mente du?
Det jo jo ann det ja[:)].. det hadde jeg ikke tenkt på[8D]

Jepp, bruker madrssen til bagen oppi sportsdelen, funker fjell [:D]

Det regulerer faktisk varmen [:)] 

ORIGINAL: LisskaOgToSmå

Elias blir som regel kjempe svett han, så har ikke tro på det hos alle babyer jeg [8D]

Nøstebarn sitt lammeskinn er toppers. Å jo, det regulerer varmen. Ungene er forskjellig , men skinnet regulerer varmen like bra.
Bomull derimot er klamt og puster dårlig. Heller mindre klær og lammeskinn ;-)

ORIGINAL: LisskaOgToSmå

Elias blir som regel kjempe svett han, så har ikke tro på det hos alle babyer jeg [8D]
sign.

Jeg durer på med lammeskinn året rundt[;)]

På Nøstebarn f.eks står det: Soveskinn isolerer både mot varme og kulde, og brukes hele året.
Bleieboden skriver det samme: Skinnet kan brukes hele året da ull er et naturmateriale som puster og er varmeregulerende. Ull kan absorbere tilsvarende 1/3 av sin egen vekt uten at huden føles fuktig. Dette virker beroligende på barnet og studier har vist at barn som ligger på lammeskinn sover bedre og legger raskere på seg enn de som ikke ligger på lammeskinn.

Jeg har seriøst verdens varmeste unge. Fungerer ikke uten skinn her, da blir han liggende våt og kald i eget svett utpå morgenkvisten. (høres motsigende ut, men blir faktisk sånn.) Så her har vi skinn i senga og i vognbagen. I vogna har vi bare tatt av bunnen i dunposen. Bunnen består av korthåret skinn. Passer perfekt i vogna[:)]

ORIGINAL: maiiks

Nøstebarn sitt lammeskinn er toppers. Å jo, det regulerer varmen. Ungene er forskjellig , men skinnet regulerer varmen like bra.
Bomull derimot er klamt og puster dårlig. Heller mindre klær og lammeskinn ;-)

Det stemmer ikke her i hvertfall... Uansett for lite klær han har på. Men funker bra i kulde..

Og jeg kan skrive under på at flere har like erfaringer som meg.

Back
Topp