Lammeskinn i vogn

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Venter ei jente i slutten av juni, og holder på å finne ut hva vi skal bruke i vogna når den tid kommer.

Jeg ser noen mener at lammeskinn er gull verdt sommer som vinter, mens andre mener det er for varmt og kan fremkalle astma og allergier hos de små, selv om det finnes flere undersøkelser som hevder det motsatte (http://forskning.no/2014/09/babyer-som-ligger-pa-skinnfell-far-sjeldnere-astma).

Har dere erfaring med lammeskinn i vognen på sommerstid? Hvor har dere kjøpt lammeskinnet? Ligger babyen rett på skinnet?

Mange spørsmål fra en førstegangsgravid:-D

Vi har brukt lammeskinn året rundt og lagt på et mykt pledd på de varmeste dagene.
Ei veninne av meg har slektninger i Australia, og hun har blitt fortalt av de at det beste de kan ha i vogna når det er glovarmt på sommeren er et skinn med teppe på :)

Det kan være lurt å ta ut skinnet jevnlig å riste det, siden det fort kan samle seg litt rusk og rask(mest når det er større babyer/barn som spiser og smuler), og du kan legge en myk klut under hodet til baby så ikke alt av gulp kommer rett på skinnet. Om det gjør det er det bare å vaske forsiktig med en lunka klut :)

Edit: Du får kjøpt skinn på flere nettbutikker, Nøstebarn, barnashus og sikkert flere barnebutikker

Vi har brukt lammeskinn året rundt og lagt på et mykt pledd på de varmeste dagene.
Ei veninne av meg har slektninger i Australia, og hun har blitt fortalt av de at det beste de kan ha i vogna når det er glovarmt på sommeren er et skinn med teppe på :)

Det kan være lurt å ta ut skinnet jevnlig å riste det, siden det fort kan samle seg litt rusk og rask(mest når det er større babyer/barn som spiser og smuler), og du kan legge en myk klut under hodet til baby så ikke alt av gulp kommer rett på skinnet. Om det gjør det er det bare å vaske forsiktig med en lunka klut :)

Edit: Du får kjøpt skinn på flere nettbutikker, Nøstebarn, barnashus og sikkert flere barnebutikker

Takk for svar! Jeg må titte litt rundt å se på de ulike butikkene.

Vi har tatt bort lammeskinnet for våren/sommeren nå. Vet det skal regulere temp osvosv, men mini blir for varm og klam og er helt uaktuelt å bruke den utenfor vinterhalvåret her, både i vogn og seng. Han er veldig varm av seg så ville nok ha sett an ungen før du bestemmer deg.

Vi har tatt bort lammeskinnet for våren/sommeren nå. Vet det skal regulere temp osvosv, men mini blir for varm og klam og er helt uaktuelt å bruke den utenfor vinterhalvåret her, både i vogn og seng. Han er veldig varm av seg så ville nok ha sett an ungen før du bestemmer deg.

Barn er forskjellige ja :P
Eldsta mi er ganske varm av seg og hu sover godt i skinnet i senga, men lillebroren som ikke er like varm av seg må ha et pledd over skinnet sitt.

Skinn blir altfor varmt for den varme frøkna mi på sommeren ihvertfall. Greit å følge med på temperaturen på ungen.
Hun kan heller ikke bruke det inne på vinteren selv med vindu oppe. Da har hun kun sovet med et ullpledd over seg, og ullpysj :)

Ingen av mine har kunne brukt uansett årstid. De blir for varme. Hadde ett vi klipte hull I og prøvde. Jeg har egentlig ikke skjønt poenget med det. Men råder seg til å se etter salg i tilfelle barnet ditt er varmt. Min datter ble født u juli og kunne ikke bruke noe annet enn tynt pledd over seg mens hu lå i bare bleia. Fulgte det sykehuset sa men da holdt hu på å overopphetes og var slapp.

tror man må se det ann :)
jeg venter i august å har kjøpt skinn på obs som jeg har lakt i vogna.
vet ikke om hun skal ligge rett på eller på helseteppe, det får jeg også se ann etterhvert :p

Vi la han bare på madrassen i vogna, også med helseteppe, dyne eller ingenting over. Nå er han født i mai, og varm av seg, men jeg forstår ikke det der med lammeskinn altså.

Back
Topp