Lammeskinn fra barnas hus

Vi har kjøpt det til å ha i vogna, virker greit syns jeg!

Ja kjøpte d sist gang,fornøyd med det,og skal bruke d i vogna igjen denne gangen :):)

Har kjøpt det største til å ha i senga, virker helt ålreit det:) Men fikk et av svigermor som var bittelite, vet ikke hvor det er fra men guriland så mykt. ...

Vi har et slikt med selehull fra Barnas Hus og et soveskinn fra Nøstebarn. Liker definitiv Nøstebarnskinnet best, det puster utrolig mye bedre. Vesla ble veldig klam og svett når vi brukte det fra Barnas Hus på sommeren, har aldri opplevd det med Nøstebarnskinnet selv om hun har brukt det inne i senga.

Men det er varmt og godt på kalde dager. :)

Vurderer skinn fra nøstebarn eller fra barnas hus... Skal først og fremst bruke det i vugga på stua tenkte jeg... Eventuelt også i vogna, men så egentlig ikke for meg å bruke skinn der nå på våren fordi vi har en lammeskinnspose jeg tenkte å bruke... Hvis den blir for varm er jo dyne alternativ og da er det kanskje greit med skinn, men da bruker vi det bare omhverandre... Eventuelt kjøper et til senere...

Var på en lokal babybutikk her, men de hadde bare langhårede skinn... Så usikker på om jeg tørr å bruke det i vogga...

Vurderer skinn fra nøstebarn eller fra barnas hus... Skal først og fremst bruke det i vugga på stua tenkte jeg... Eventuelt også i vogna, men så egentlig ikke for meg å bruke skinn der nå på våren fordi vi har en lammeskinnspose jeg tenkte å bruke... Hvis den blir for varm er jo dyne alternativ og da er det kanskje greit med skinn, men da bruker vi det bare omhverandre... Eventuelt kjøper et til senere...

Var på en lokal babybutikk her, men de hadde bare langhårede skinn... Så usikker på om jeg tørr å bruke det i vogga...
Er ikke anbefalt å legge baby på langhåra skinn, så uansett hva du velger så burde det være korthåra. ;)

Er ikke anbefalt å legge baby på langhåra skinn, så uansett hva du velger så burde det være korthåra. ;)

Var min tanke også... Bare fått så mye beskjed om at det er vel ikke så farlig siden det bare er dagsoving... Også fra hun i butikken, men hun skulle vel bare selge... :p

Var min tanke også... Bare fått så mye beskjed om at det er vel ikke så farlig siden det bare er dagsoving... Også fra hun i butikken, men hun skulle vel bare selge... :p
Men det er også upraktisk for de lange hårene fester seg overalt, og når babyen snur hodet så kan den få hår i munnen. Ikke noe særlig :P
Er vel det at det blir fort for varmt, så babyen kan bli overopphetet, og dårlig luftsirkulasjon når skinnet er langhåra. ;)

Vi har brukt lammeskinnet fra Barnas Hus til eldstemann siden hun ble født og er veldig fornøyd med det. Mulig vi kjøper et nytt da det andre har blitt brukt i barnehagen i snart 2 år. Men kan fint vente med innkjøp til etter fødsel :)

Var å så på lammeskinn på barnas hus i dag, men alle skinna er så gule... Liker ikke det!! Men er vel ikke det som er viktigst kanskje :p

Var å så på lammeskinn på barnas hus i dag, men alle skinna er så gule... Liker ikke det!! Men er vel ikke det som er viktigst kanskje :p
Haha, ja, det er de. :P Nøstebarn sitt er lysere, men ikke hvitt siden det ikke er bleika. ;)

Kanskje jeg skal gå for nøstebarn sitt da... Litt dyrere, men... Bleikinga ødelegger vel noe av egenskapene i ulla vil jeg tro?
Ja, det er nok en grunn for at de ikke farger eller bleiker skinnene sine. All ulla til Nøstebarn er ubehandlet uten kjemikalier, så er nok derfor.

Back
Topp