Lammende tretthet

Sååå trøtt i dag!!! Føler meg fyllesyk. Trodde en av fordelene med å være gravid var at man skulle slippe å være fyllesyk...

Ja samme her. Kommer meg omtrent ikke gjennom dagen uten hvertfall 2 timer søvn på sofaen. Og legger meg senest 21 hver dag. Værste er sein-tidlig på jobb. Da er jeg knapt menneske.

Ja samme her. Kommer meg omtrent ikke gjennom dagen uten hvertfall 2 timer søvn på sofaen. Og legger meg senest 21 hver dag. Værste er sein-tidlig på jobb. Da er jeg knapt menneske.
Sein-tidlig vakter skal du kunne få fritak fra som gravid. Jeg har alltid hatt det, for jeg fungerte ikke og var oftere syk dersom jeg hadde sein-tidlig.

Du er ikke alene. Jeg jobber 80%, men kortere dager, og er stort sett helt gåen etter korte dager på jobb. Idag har jeg vært helt utslått, uten å vært på jobb engang. o_O

En liten trøst at det ikke bare er meg. Kjempemye faller på mannen nå. Føler jeg bare går mellom sofa do og sengen. Orker ingenting og vi reiser til Danmark kl 07:00 lørdag morgen. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal orke det. Hvordan jeg skal orke å sitte i bil i 4 timer ned til kr sand.. og så med båten (kvalm som bare det) og så videre noen timer med bil.. føler jeg kommer til å ødelegge ferien til barna fordi jeg ikke orker noenting. Hvis jeg ikke en gang makter å spise frokost

Jeg er også veldig trøtt og sliten om dagen med kvalme som kommer kastet på meg i tide og utide. Men i dag har vært helt ekstremt. Ligget på sofaen i nesten hele dag. Hjelper nok ikke at det bøtter ned ute.
Mammahjertet får veldig dårlig samvittighet! Men lille frøkna har ikke vært helt i form i dag hun heller så ligget mye på sofaen sammen med meg:Heartred

Du kan trøste deg med at jeg sovnet på jobb når jeg var førstegangsgravid. Og jeg var bartender. Var takk gud ikke alene på jobb. Men kjenner den ekstreme trøttheten. Den kan bli helt lammende!
Gikk forresten over ca uke 15 :)

Yepp, er ekstremt trøtt her også! Og kvalm. Har en forståelsesfull lege og en veldig lite fleksibel jobb, så da ble 100% sykmelding løsningen. Med jobben min kan jeg ikke ta korte dager eller se ann formen fra dag til dag, så da ble det slik. Nå bare sover og spiser jeg. Må spise ofte for å ikke bli så kvalm, og sover/sløver resten av tiden. Igår måtte jeg ha 4 timer på sofaen midt på dagen. Har ofte bare lagt meg igjen etter frokost. Gleder meg til uke 12, da hører jeg det værste skal være over. Orker jo ingenting og blir kvalm/mister matlysten av å lage mat. Så her faller alt på mannen og huset forfaller litt etter litt.

Er ikke 100% slått ut, men likevel ganske useless. Jobber veldig mye men gjør dermed desto mindre hjemme. Føler meg stinn og sulten samtidig (hele tiden), sliten, potte tett i nesa og nå er jeg småkvalm igjen etter å ha sluppet unna det i et par uker. Har lyst til å trene for å få litt energi men orker ikke tanken engang.

Jeg er ikke alene ser jeg! Er første gang det er sånn for meg i graviditeten. Kan jo være noe med at jeg nå er 32 og dette er 3 mann. Men denne slitenheten gleder jeg meg til forsvinner. Er fælt å se på alt som må gjøres men som jeg ikke orker å gjøre.

Samme her. Helt grusomt. Jeg er hjemme i perm med min sønn på 9 mnd. Føler jeg har så lite overskudd å gi han! Jeg er helt utslitt når kvelden kommer.

Samme her. Leiligheta gror ned av kaos. Jeg har ikke energi til å gjøre noe. På helligdagen i går lå jeg i senga HELE dagen utenom da jeg spiste. Herregud så slapp man kan bli altså...

Begynner å komme meg. Trodde jeg, hvert fall.. men i dag var jeg helt ødelagt. Sto opp for å gå på do, sov to timer på sofaen. Spiste litt, og rett rundt middagstid sov jeg 2-3 timer til på sofaen. I begynnelsen av svangerskapet måtte jeg sove minst 1-2 timer på sofaen hver kveld for å komme gjennom dagen.

Jeg var ekstremt trøtt fra uke 5-8, men dette ble nesten borte over natta. Er fortsatt veldig plaget med kvalme, men det hjalp mye at den lammende trøttheten forsvant:)

Last edited:
Jeg har vært så sliten og trøtt frem til nå at jeg ikke har orket noen ting!! har vært 100% sykmeldt pga det, skal prøve meg 20% på jobb fremover.

I denne artikkelen står fylgjande: "Svært mange gravide føler seg overmannet av en voldsom trøtthetsfølelse i begynnelsen av svangerskapet. Trøttheten kan gjøre seg gjeldende svært tidlig og virke lammende. Mange tenker ikke på annet enn søvn, og sovner bare de setter seg ned."

Så absolutt ikkje uvanleg! :)

Jeg er SÅ klar for at denne trøttheten skal gi seg i alle fall på dagtid, for herregud så slitsomt det er ass!

Back
Topp