Lammelse i overleppa?

bessy

Forelsket i forumet
Noen som har opplevd det under svangerskapet? Eller noen andre plasser? Fikk det plutselig i formiddag at halve overleppa ble halvt lammet og jeg ble helt skjev.. Det varte i en time før det begynte å gå over..

Jeg ville tatt en liten telefon jeg. Opplevde i sommer at jeg ble nummen i haken, men det varte ikke så lenge og ble ikke lammet...

Jeg prøvde først å ringe jordmora da hu sa på tirsdag det bare var å ringe hvis det var noe, men hun var jo selvfølgelig ikke der hver dag.. Hu spurte om hendene og føttene sovna ofte mtp. at jeg har vann i kroppen.. Så sa hun at jeg måtte følge med hvis det ikke skulle gi seg for det kunne være alvorlig.
Så jeg ringte nedpå føden og fikk til svar at jordmora kunne ikke påstå noe slikt.. "Ja, om man har vann i kroppen, så er det ikke noe vi gjør noe med" Men lammelse i ansiktet skulle ikke ha noen verdens ting å gjøre med graviditeten.. Ring legen du, det er han som skal være der for deg".
Jeg har ikke tatt vaksina, så det slipper jeg å tenke på [;)] Men begynner seriøst å gi opp føden på st.olavs.. De virker så likegyldige til alt..[:'(]

Jeg opplevde plutselig nummenhet i haka/underkjeve og venstre hånd i dag. Måtte google litt og da ser jeg jo at fler visst har opplevd det samme... (ser det er en stund siden dere skrev her på forumet..) Jeg visst jo ikke om dette kunne være noe galt, så jeg tok en tur til legevakten. Blodprøver viste at alt var ok. Legen mente det var en "overledning" av nerver og at slike sensibilitetsforstyrrelser hendte det at noen fikk uten forklaring, men at det ofte forekommer hyppigere blant gravide. Roet seg etterhvert hos meg, gradvis over et par-tre timer. Var ikke noe farlig. :)

Back
Topp