Lammekjøtt

UnicornK

Betatt av forumet
Novemberbarna 2021
Hei.

Var hos svigermor på middag idag, trodde vi spiste salt svinekjøtt, men viste seg at det var salt lammekjøtt (kokt)… Så det var jo rosa, har dette noe å si når det er salt lammekjøtt?? Får litt panikk mtp at det var rosa.

Så, det kan fortsatt være gjennomkokt selvom det er rosa? Var komlemiddag, så alt er vel kokt i samme gryte.
Svinekjøtt er jo hvertfall rosa når det er kokt. Koker man svineknoke så er den kokt i mange timer- kanskje det samme med lam?

Er tredje svangerskap her også. Men er ekstremt streng i matveien. Kaster nok litt mye mat for ha skinken ligget oppe noen dager ryker den. Kjøper så små pakker som mulig.

Heller litt matsvinn enn fosterskade.

Er andre ting jeg er mindre nøye på. Som tar paracet når jeg må, drikker en del kaffe osv. men akkurat mathygene er jeg veldig streng på.

Men nå skal det sies at de barna jeg har møtt i jobb sammenheng som har skader fra mat i svangerskapet er ikke norske. Har enda ikke møtt et barn som er blitt smittet i Norge.

Hver gang det er listeria utbrudd for eksempel i Norge blir det jo slått opp i avisene. Matsikkerheten her er sterk.

Er tredje svangerskap her også. Men er ekstremt streng i matveien. Kaster nok litt mye mat for ha skinken ligget oppe noen dager ryker den. Kjøper så små pakker som mulig.

Heller litt matsvinn enn fosterskade.

Er andre ting jeg er mindre nøye på. Som tar paracet når jeg må, drikker en del kaffe osv. men akkurat mathygene er jeg veldig streng på.

Men nå skal det sies at de barna jeg har møtt i jobb sammenheng som har skader fra mat i svangerskapet er ikke norske. Har enda ikke møtt et barn som er blitt smittet i Norge.

Hver gang det er listeria utbrudd for eksempel i Norge blir det jo slått opp i avisene. Matsikkerheten her er sterk.

Takk for svar :) Ja, jeg er også veldig streng, litt for streng i følge samboeren min… Men, jeg vil jo ikke at barnet mitt skal ta skade..

Back
Topp