Lammekjøtt. Hjelp!

Lix

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei dere :) Håper noen kan hjelpe. Har prøvd oss på å lage lammekjøtt for første gang. Har kokt nå i litt over to timer men er fortsatt så rødt synes jeg. Skal da ikke være rødt? Opptatt av at alt jeg spiser skal være ordentlig gjennomstekt/kokt. Slik ser det ut nå..
ImageUploadedByBV Forum1397751322.977281.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis den har kokt i to timer tror jeg du lett kan spise det selv om det ser rødt ut... Er jo gjennomkokt?

Det der ser veldig saftig og godt ut ! Er nok ferdig .

Kjøtt er så vanskelig for tiden! Derfor har vi droppet den obligatoriske lammesteken i påsken. Vi lager fårikål i stedet, for det smaker godt selv om det e gjennomkokt. Klarer ikke tanken på ihjelstekt kjøtt... Blir mange mediumstekte biffer på meg etter fødselen :)

Tusen takk gor hjelpen. Ble til at jeg ikke turte å spise siden den var såpass rød :/ men men. Alt for den lille. Vil føle meg helt trygg på det jeg spiser nå

Sniker litt jeg ;)
For å sjekke om kjøtt er gjennomstekt/kokt så stikker du "hull" i det med en spiss kniv. Så presser du litt på det og om kjøttsafta er helt blank så er kjøttet gjennomstekt/kokt :)

er det saltet kjøtt?

Sniker litt jeg ;)
For å sjekke om kjøtt er gjennomstekt/kokt så stikker du "hull" i det med en spiss kniv. Så presser du litt på det og om kjøttsafta er helt blank så er kjøttet gjennomstekt/kokt :)

Takk for tipset :) Det skal jeg huske til neste gang :)

Back
Topp