Laminerings-trøbbel :(

Sofie85

Forumet er livet
Marslykke 2016
Febbisbebbis'18
Bare for å advare eventuelle andre som får den geniale ideen å laminere bildene fra UL, de blir visst helt ødelagt og svarte (i følge samboer som hadde fått det ærefulle oppdrag på jobb idag)... Han mente det var fordi papiret er for skjørt :(
Kanskje de må scannes først eller noe..
Anywho, don't do it med mindre du vil bli noen bilder fra UL fattigere :(

Huff, så kjedelig :( Vil dessverre tro de smelter eller ikke tåler varmen, for "papiret" kjennes ut som det er laget av tynn plast

Bildene lagres jo i mappa di på ultralydmaskinen, så kanskje du kan få printet ut nye? :)
Åh så trist! Bestiller du en ul til da, så du i det minste har noen bilder av lille i magen?
Det var heldigvis "bare" ett bilde fra den tidligste UL i uke 8 da man bare så en liten peanøtt og ett bilde fra tidlig ul i uke 12, har da fremdeles ett fra uke 12 og fire fine fra OUL :) men skal høre med volvat om de har lagret bildene jeg tok der så kanskje jeg kan få se tilbake allikevel <3

Bah!!?? Det var det första min gynekolog så till mig , att jag skulle laminera dom för att dom "försvinner" med tiden ..och att dom inte lagras ingenstans :o

Bara flaks att vi inte har kommit på att ta dom med för laminering hos svigers

Jeg gjorde også samme tabben Men klarte og "redde" 2 av 4 bilder før de forsvant inn i maskinen!

Bah!!?? Det var det första min gynekolog så till mig , att jag skulle laminera dom för att dom "försvinner" med tiden ..och att dom inte lagras ingenstans :o

Bara flaks att vi inte har kommit på att ta dom med för laminering hos svigers

Vet det ligger gamle ulbilder i papirjournalen min på sykehuset, og det er ingen tegn til at de har falmet eller holder på å forsvinne.

Vet det ligger gamle ulbilder i papirjournalen min på sykehuset, og det er ingen tegn til at de har falmet eller holder på å forsvinne.
Ok. Vi tänkte ta kort av ul bilderna så vi får in dom på datorn ialf..ifall dom försvinner med tiden.

Den beste ideen om man vil spare på de er nok å ta bilde av de ja. Også lagre det. Den filmen de kommer på virker veldig "skjør".

Lurer på om det er farlig å scanne de? Har hørt noen typer papir/bilder kan ødelegges av det sterke lyset, men aner ikke hvilke

Takk! Veldig greit å vite.. Samboeren og jeg snakket faktisk akkurat om det.. Tror jeg skal gjøre et forsøk med kald-laminering. Vi har vært på flere UL og fått ganske mange bilder, så kan ofre ett av de.

På Clas Ohlson får man kjøpt lamineringsark som man kaliberet med uten å bruke sånn maskin. Bare legger bildene inni og stryker over med hånden eller en linjal eller noe. Jeg brukte det sist :)

Back
Topp