Lamellgardiner - montering

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Jeg har kjøpt meg lamellgardiner og ser når jeg kommer hjem at karmen muligens er litt smal på den ene halvdelen :p

Det jeg lurer på er festene som monteres oppe, om de må være en viss avstand fra veggen? Står ikke noe om det i monteringsanvisningen, men det står 5 cm på veggfestene..

Får ikke prøvd det, siden jeg må kappe til skinna før jeg setter den opp, og det hadde jeg planer om å vente med til jeg vet at det går:p

Avhenger av bredde på selve lamellen.. Skinna treffer midt på lamellen, så skal du ha plass til å vri lamellen slik at den står 90grader mot vindu. Ble du klokere?

Avhenger av bredde på selve lamellen.. Skinna treffer midt på lamellen, så skal du ha plass til å vri lamellen slik at den står 90grader mot vindu. Ble du klokere?

Sikkert derfor det står 5 cm på veggfestene. Usikker på om jeg får til å montere dem så det ser pent t da side det er dybdeforskjell.
Har ikke lyst til å ha de utenpå ramma heller, men jeg får prøve å måle litt ig se om jeg klarer å få det til på et vis :confused:

Noen som har erfaring med hvordan det evnt blir å kappe lamellene i bredden?

Back
Topp