Lama eller Alpakka?? Noen som har, eller kjenner noen som har??

LadyMom

Gift med forumet
Vi bygger hus på gubbens gård, vil ha dyr. men er allergisk mot det meste, er vel bare ku jeg ikke slo ut på...
men så falt jeg helt for disse dyrene. og prøver å finne ut litt ang allergi, men finner bare at alpakka ullen er allergifri. men jeg vil gjerne vite litt om allergien mot selve dyret :o)

Da bør du vel helst besøke noen som har disse dyrene. De er skitdyre da :-S
Vi skulle egentlig ha to stk alpakka, men en drektig hoppe koster vel nesten 100 000,- tror jeg.. Det var ihvertfall prisen for en del år siden.
Dessuten er de vanskelige å temme, og er ikke spesielt kosete. Men det spørs kanskje på hvor mye tid man tilbringer med de :)

De vi kjenner som har alpakkaer må bruke svære "planker" (drywall, aner ikke hva det heter på norsk....)  for å presse dyra opp i et hjørne så de får tatt på de grime og leietau. Og det er jo litt kjedelig..

Oi. jeg har ikke sjekka så voldsomt, men var inne på finn å så. hvis jeg ikke så helt feil så syns jeg det var 5000 for en liten, å 10000 på en annen annonse.. men får gå inn å sjekke igjen. ja, vi kan ikke akkurat kjøpe slike dyr uten å ha besøkt dem eller sjekka skikkelig opp. men først og fremst er det allergien jeg vil sjekke opp :o)

Dramadama skrev:
Da bør du vel helst besøke noen som har disse dyrene. De er skitdyre da :-S
Vi skulle egentlig ha to stk alpakka, men en drektig hoppe koster vel nesten 100 000,- tror jeg.. Det var ihvertfall prisen for en del år siden.
Dessuten er de vanskelige å temme, og er ikke spesielt kosete. Men det spørs kanskje på hvor mye tid man tilbringer med de :)

De vi kjenner som har alpakkaer må bruke svære "planker" (drywall, aner ikke hva det heter på norsk....)  for å presse dyra opp i et hjørne så de får tatt på de grime og leietau. Og det er jo litt kjedelig..

Er en stund siden jeg sjekka prisene, så kan hende de har synki drastisk. Men dette er jo ikke vanlige dyr i norge, så vet at mange har importert fra blant annet usa, og da vil de ikke ta småpenger for avkommet de avler frem :)

Men du vet at det finnes minikuer? :P
Det har vi kjempelyst på, men de er også ganske dyre. Alt som er spesielt og litt utenom det vanlige er ganske dyrt. Hehe.
Så hvis du tåler kuer så er jo det et arti dyr å ha :P

hihi, nei, di må jeg google ;) Vi har snakt om skotsk høylandsfè :o) Så det blir det nok i allefall. Jeg har sagt at hvis vi skal ha dyr, så skal det være noen få og for "kos". vi kommer nok ikke til å drive gård for å tjene på det. Er mest for hobby,  hvis jeg kan kalle det det :o) Jeg eeeeelske dyr, og hater jeg er allergisk, spesielt mot hest. For har alltid drømt om hest. Men sliter med å puste bare en hest passerer meg :(

Dramadama skrev:
Er en stund siden jeg sjekka prisene, så kan hende de har synki drastisk. Men dette er jo ikke vanlige dyr i norge, så vet at mange har importert fra blant annet usa, og da vil de ikke ta småpenger for avkommet de avler frem :)

Men du vet at det finnes minikuer? :P
Det har vi kjempelyst på, men de er også ganske dyre. Alt som er spesielt og litt utenom det vanlige er ganske dyrt. Hehe.
Så hvis du tåler kuer så er jo det et arti dyr å ha :P

Naboen til besteforeldrene har Alpakka. Vet ikke så mye om du foruten om at ungene syntes det er kjempe stas:)  Hvor i landet bor dere?

:D Så kooos :D tenkter ungene liker dem!
Vi bor i rogaland :D

Turbomum skrev:
Naboen til besteforeldrene har Alpakka. Vet ikke så mye om du foruten om at ungene syntes det er kjempe stas:)  Hvor i landet bor dere?

ladylovelylux skrev:
:D Så kooos :D tenkter ungene liker dem!
Vi bor i rogaland :D

Turbomum skrev:

Så dumt da blir det litt lang avstand siden de bor i Vestfold. Lykke til hvis det blir Alpakka hos dere:)

Back
Topp