Lalandia, Billund i Danmark

helen79

Forumet er livet
Noen som har vært der?
Vi skal der til neste år, er i full planlegging, å gleder oss masse

Vil gjerne høre deres erfaringer

Ja, så bra. Ser hvertfall utrolig artig ut. Vi skal leie feriebolig i/på Lalandia

Vært der, kjempefint der da med spiseplass, trampoliner og diverse + et stort badeland. Brukte en hel dag inn der vi! Legoland er på andre siden av gaten, bokstavelig talt!

Læidy Bla Bla skrev:
Vært der, kjempefint der da med spiseplass, trampoliner og diverse + et stort badeland. Brukte en hel dag inn der vi! Legoland er på andre siden av gaten, bokstavelig talt!

Oki, så bra. Vi tenkte å være der 6 netter, eller er det kanskje for lenge? Sikkert ikke for guttene da, hehe

vi var der 5 netter.  skulle gjerne vært der lenger!!

2 dager på legoland, og vi rakk ikke over alt engang. skulle hatt 3 dager der.

bodde i et av feriehusene lengst vekk, men da kom vi jo først på toget og slapp å gå slik som maaaange andre. toget var alltid stappfult. ( derfor brukte vi det bare en av dagene)

kjøpte parkeringskort til 100 kr, slik at vi kunne parkere på lalandia så mye vi ville ut året.

feriehusene var nye og fine.

litt skuffet over sydenfølelselovnadene de ga inne i lalandia.  var nesten godt å komme ut i sollyset, for var litt "lagerbygningfølelse" der inne. litt for mørkt liksom.
og dumt at middag resturangene ikke åpnet før 17.00.  hadde en slik junck food resturante åpen hele tiden. den måtte vi bruke, for kl 5 er for sent for våre gutter.

men badeland, og minigolf/bowling var kjempegøy.

jeg trodde badelandet på lalandia var utendørs, så ble skuffa da vi dro dit på en finværsdag 
var ikke overbegeistret, men så var vi bare på badelandet vi da. og jenta liker ikke noe særlig å bade 

trine2007 skrev:
jeg trodde badelandet på lalandia var utendørs, så ble skuffa da vi dro dit på en finværsdag 
var ikke overbegeistret, men så var vi bare på badelandet vi da. og jenta liker ikke noe særlig å bade 

ja, det var vi litt skuffet over også.  var bare en pitteliten del som var ute.

knallbra!! var der en uke i sommer, sammen med et vennepar. huset var utrolig praktisk, 2 soveromsfløyer, to bad osv.

ps ALDRI gå i legoland på en onsdag!
Gå på fredagen, da er det minst folk(pga av at det er det mest rullering på feriehusene)

vi gikk på onsdagem, betalte oss inn, spiste og nærmest evakuerta oss ut igjen etter en halvtime! på fredagen var det kjempefint, nesten ikkje kø:) koste oss fra 10-18!!!

god mat inne  på badelandet og:)
det går et lite tog mellom feriehusene og til badesenteret, kjempepraktisk:)

bare send meg en pm om det er noe spesifikt du lurer på, tilfelle eg ikkje ser tråden igjen :)

lykkeligmamman skrev:
knallbra!! var der en uke i sommer, sammen med et vennepar. huset var utrolig praktisk, 2 soveromsfløyer, to bad osv.

Gå på fredagen, da er det minst folk(pga av at det er det mest rullering på feriehusene)

vi gikk på onsdagem, betalte oss inn, spiste og nærmest evakuerta oss ut igjen etter en halvtime! på fredagen var det kjempefint, nesten ikkje kø:) koste oss fra 10-18!!!

bare send meg en pm om det er noe spesifikt du lurer på, tilfelle eg ikkje ser tråden igjen :)

Takk for gode tips

lykkeligmamman skrev:

Takk for gode tips

Vi har vært der to ganger i sommer, og det er supert sted å være!
Vet ikke helt når dere skal reise, men dere må være forberedt på kø for å komme inn i Legoland hvis dere ikke har forhåndsbestillt billetter. Vi dro innom å handla billetter på ettermiddagen dagen før vi egentlig skulle.. Da sparte vi en time i kø.
På legoland sine nettsider har de også en oversikt over hvilke uker, og dager det er mest folk.. Den ene dagen vi gikk der i fellesferien snudde vi bokstavlig talt og gikk ut igjen..Det er en trang park hvis det er mye folk.

Feriehusene er kjempefine, med mange fine lekeplasser rundt husene. God service når vi opplevde problemer med strøm og vi fikk feil armbånd som ikke funka som de skulle. (anbefaler også å kjøpe parkeringskort på Lalandia- det ble godt brukt).

Ellers brukte vi en av dagene til å shoppe/sightseeing i Vejle (som er nærmeste by, en halvtime å kjøre). Nydelig by, og deilig mat på Jensens Bøfhus!

Badeland er supert, med flere bassenger de små kan være i, og gøye sklier:)
Alt i alt hadde vi en kjempefin tur på barnas premisser:)

vi var på legoland på en onsdag og torsdag.  var ikke så mye kø ..  5 -10 minutter, og det var på det værste. mange plasser vi løp ombord.
så er nok forskjellig fra uke til uke i fellesferien. ;)

ikke sto vi i kø for å kjøpe bilett heller.  kom når de åpnet da, og sto i ca 5 minutter max.
men kan sikkert være vi som var heldig.

Helt topp!!!! Et drømmeferiemål. Har vært der tre ganger og skal tilbake neste år. Ungene storkoser seg og vi voksne kan få slappet av litt. Men anbefaler deg å ta i hvert fall 6 netter, det er så mye å gjøre der og dagene flyr. Har en for få dager blir det fort kavete og det er deilig å kunne slappe av litt og;) Flotte leiligheter og et supert anlegg;)

lillegullet4 skrev:
Helt topp!!!! Et drømmeferiemål. Har vært der tre ganger og skal tilbake neste år. Ungene storkoser seg og vi voksne kan få slappet av litt. Men anbefaler deg å ta i hvert fall 6 netter, det er så mye å gjøre der og dagene flyr. Har en for få dager blir det fort kavete og det er deilig å kunne slappe av litt og;) Flotte leiligheter og et supert anlegg;)

Så bra. Ja, gidder ikke å stresse hvertfall

På Lalandia ble vi skuffa over bade - delen faktisk. Det passa best for de aller allar minste eller for større barn/ voksne. For vesla vår på 3 ble det skikkelig kjedelig å bare sitte i et pittelite plaskebasseng som knapt dekte bena hennes med vann når hun satt, og skliene ble for store til at hun kunne få prøve.  Ellers var det mye morsome ting å finne på, men vi følte det ble begrensa hvor mange dager vi trengte å være akkurat der.

Ellers var Legoland en hit for barna, men vårt tips er: Reis dit på ettermiddagen!! Vi tenkte ( som tydeligvis alle andre ) at det var greit å være der tidlig, og det endte i 45 min i kø for billett :S  Ellers var det kø på absolutt alle andre ting, vesla ville prøve safari - bilene, men der var det 50 min kø!!!  Men da vi hadde sett det vi ville var kl rundt 14,  og da var de aller fleste reist, og parken var myyyye roligere + der var muligens 7 personer i ei kø for billett, så neste gang skal vi reise på ettermiddagen dit.

Ellers ligger jo Løveparken i Givskud rett ved siden av, tar ikke mange minuttene å kjøre dit.

Back
Topp