Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Stemmer det at man ikke blir avhengig av dette som mye annen avføringsmiddel? Liker ikke å benytte «medisin» hvis jeg ikke må, men nå har jeg måtte ha gjort det flere ganger... Er jeg den eneste som sliter med magen for tiden?
Åh dette tør jeg ikke svare på. Vet mange leger anbefaler Visiblin. Men har ikke erfaring selv.
Jeg er blitt tregere i magen selv, men for min del er det bare en fordel siden jeg har kronisk diaré.
Blir ikke avhengig nei, smører tarmen.. Jeg må ta det så og si hele svangerskapet, for jeg blir så hard i magen.. men etterpå har jeg ikke noe behov.. Husk å drikke mye ja!!
What they said[emoji1312]. Datteren vår har måtte få laktulose nå i 6 mmd snart. (I samråd med lege) hun er 1 år nå. Så mye bedre en at hun skal få problemer med dette i ettertid!
Laktulose er ikke avhengighetsskapende, det mykgjør tarminnholdet, slik at det blir lettere å presse ut og har ingen innvirkning på selve tarmen, slik som f.eks pursenid og dulcolax har, som er avhengighetsskapende for tarmen.
Både laktulose og visiblin er trygge å bruke i hele svangerskapet, og begge fungerer best om de tas regelmessig.
Obs, laktulose bør ikke brukes om man har laktoseintoleranse.
Viktig at man får i seg nok/ekstra væske når disse tas.
Anbefaler å sjekke tryggmammamedisin.no hvis man lurer på slikt.