Laktulose etter rift

Bøllefrøet

Blir kjent med forumet
Hei!
Fødte for 5 uker siden og fikk rift grad 3C. Har i etterkant brukt laktulose, først to ganger pr dag, så siste uka en gang pr dag, noe som har funka greit. Derfor tenkte jeg for et par dager siden at jeg kunne slutte med det, men så feil kan man ta.. Var på do på morgenen i dag, ikke forstoppa eller noe som skulle tilsi at det skulle sprekke opp eller gjøre vondt, men Gud bedre.. Nå svir det når jeg tisser, og ved dobesøk igjen nå i kveld var det så vondt at jeg hadde mest lyst til å kaste opp..
Noen som har erfaring med stor rift, og hvor lenge det er nødvendig å bruke laktulose? Skulle jo tro at det etter en mnd var greit å slutte på faenskapet :sad015:sick006
 
Dessverre ingen svar på hvor lenge man skal ta.. sikkert heller for lenge ennn for kort.. har selv grad 2 rift og sluttet 2 uker etter siste suturering, stingene gikk noe opp men kan aldri tro at pga det, da jeg har fortsatt ikke trengt å presse..
 
Jeg fikk høre 8 uker etter fødsel for å være på den sikre siden. Men det er sikkert veldig individuelt. Min er bra nå tror jeg:think005 Men har ikke turt å slutte helt enda. Bruker Movicol da jeg synes det ga litt bedre resultat(jevnere konsistens) også ga det mindre luft. Fikk så sykt mye av det på Laktulose:smiley-ashamed004
 
:smiley-ashamed004Jeg fikk høre 8 uker etter fødsel for å være på den sikre siden. Men det er sikkert veldig individuelt. Min er bra nå tror jeg:think005 Men har ikke turt å slutte helt enda. Bruker Movicol da jeg synes det ga litt bedre resultat(jevnere konsistens) også ga det mindre luft. Fikk så sykt mye av det på Laktulose:smiley-ashamed004
Okei, er «godt» å høre at det er normalt :smiley-ashamed004
Ja, det fikk jeg også den første tida, var helt krise, men så roa det seg, å nå som jeg begynte igjen har lufta kommet tilbake :happy090
Fødsel ække for pyser ass :oops:
 
Back
Topp