Laktulose baby

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Dere som har gitt laktulose til baby, hvor lang tid tok det før det hjalp?
 
Jeg har gitt 1ts blandet i yoghurt. Det har da tatt to-tre dager før vi har sett effekt.
Hun var da 12-13 mnd og ca 8 kg
 
Jeg begynte å gi ved 8mnd, og legen sa at jeg burde prøve hvertfall 14 dager før jeg evnt sluttet igjen. Så vil tro at i noen tilfeller kan det ta litt tid :) husker ikke helt, men tror det gikk 5-6dager før jeg virkelig merket bedring :)
 
Jeg begynte å gi ved 8mnd, og legen sa at jeg burde prøve hvertfall 14 dager før jeg evnt sluttet igjen. Så vil tro at i noen tilfeller kan det ta litt tid :) husker ikke helt, men tror det gikk 5-6dager før jeg virkelig merket bedring :)
Hvor mye ga dere da?
 
Vi fikk beskjed om å gå hardt ut. Mener 5 ml per døgn er max til babyer. Og så trappe ned til minste effektive vedlikeholdsdose når bæsjen kommer for fullt...
 
5ml per døgn :) har minket litt, han får ca 3ml nå. Jeg er så redd for at han skal begynne å slite med forstoppelse igjen :sorry:
Ikke noe godt for noen når de er forstoppet :(
Håper det hjelper raskt her, hvis ikke blir det vel å teste ut andre ting.

Han får nå 5 ml 2 ganger om dagen, så 10 ml pr døgn da, som ihvertfall ifølge apotek1 er riktig dosering fra 6 mnd til 1 år. Står 5-10 ml. Han er nå 7,5 mnd.
 
Vi fikk beskjed om å gå hardt ut. Mener 5 ml per døgn er max til babyer. Og så trappe ned til minste effektive vedlikeholdsdose når bæsjen kommer for fullt...
Ser det står litt forskjellig. Jeg fikk beskjed om å gi 10 ml i døgnet nå. Han er 7,5 mnd
 
Ikke noe godt for noen når de er forstoppet :(
Håper det hjelper raskt her, hvis ikke blir det vel å teste ut andre ting.

Han får nå 5 ml 2 ganger om dagen, så 10 ml pr døgn da, som ihvertfall ifølge apotek1 er riktig dosering fra 6 mnd til 1 år. Står 5-10 ml. Han er nå 7,5 mnd.
Nei, forferdelig når systemet ikke fungerer som det skal :dead: håper det har god effekt hos dere! :happy:
 
Nei, forferdelig når systemet ikke fungerer som det skal :dead: håper det har god effekt hos dere! :happy:
Opplevde dere magesmerter når dere startet med laktulose? Evnt når gikk det over?
 
Det stemmer jo med «gå hardt ut» da. God bedring til den lille! [emoji1303]
Det er sant.
Takk :)
Foreløpig har det kun ført til magesmerter. Står at det kan være vanlig ved oppstart, men aner ikke hvor lenge som er vanlig
 
Opplevde dere magesmerter når dere startet med laktulose? Evnt når gikk det over?
Ved magesmerter så tåler han ikke mengden han får, vill gått ned til kun 5 ml, eventuelt fordelt det på 3 ml morgen og 3 ml kveld.

Magesmerter kommer av luft og det er virkelig ikke noe godt stakkars, for min egen del får jeg alltid mye luft om jeg tar for mye så ikke noe som går over.
 
Opplevde dere magesmerter når dere startet med laktulose? Evnt når gikk det over?
Altså, vanskelig å svare på det, da han slet mye med luft og magesmerter fra før av :sorry: han hadde samme smerter 5-6dager før det gikk seg til hvertfall. Jeg jobber i hjemmesykepleien, og vet noen eldre som absolutt ikke skal ha laktulose fordi de får vondt i magen og mye luft. Så kan hende det blir for mye med 10ml?:)
 
Ved magesmerter så tåler han ikke mengden han får, vill gått ned til kun 5 ml, eventuelt fordelt det på 3 ml morgen og 3 ml kveld.

Magesmerter kommer av luft og det er virkelig ikke noe godt stakkars, for min egen del får jeg alltid mye luft om jeg tar for mye så ikke noe som går over.
Altså, vanskelig å svare på det, da han slet mye med luft og magesmerter fra før av :sorry: han hadde samme smerter 5-6dager før det gikk seg til hvertfall. Jeg jobber i hjemmesykepleien, og vet noen eldre som absolutt ikke skal ha laktulose fordi de får vondt i magen og mye luft. Så kan hende det blir for mye med 10ml?:)
Ok. Da tror jeg jeg prøver med bare 5 ml nå.
Huff, får så vondt av lille kroppen :(
 
Hvordan går det med den lille?
Takk som spør :)
Ikke hatt noen effekt enda, men reduserte dosen til 5 ml i går og i natt sov han mye bedre og ikke noe klaging på magevondt. Våknet kun 2 ganger for mat og sovnet med en gang igjen [emoji106]
Men syns det burde komme noe ordentlig bæsj snart
 
Oppdatering: avføring har blitt noe mykere nå, og lille ser ikke ut til å få så vondt når han presser. Det kommer fortsatt ikke mye av gangen, men det ser ihvertfall ut til å gå riktig vei :)
 
Back
Topp