Laktoseintoleranse

NerdyGirl

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Noen av dere eller barnefar som har laktoseintoleranse? Lurer på erfaringer om hvor stor prosent det er for at barn arver, og om man kan amme? Leste noe om at laktoseintoleranse hos nyfødte er skjeldent, og barn utvikler det vanligvis ikke før de er 2-3 år?

Vi har det ikke selv, men ligger i familien. Guttungen hadde det fra fødselen av. Han tålte ikke morsmelk. La ikke på seg alt kom opp igjen. Det tok lang tid før noen tok oss alvorlig, til slutt gikk vi på forusakutten å fikk påvist, nøtter og laktose allergi. Vi begynte å kjøpe morsmelkningerstatning av sojamelk. Han vokset det i fra seg i 3 års alderen.

Datteren min har det, men ikke vi. Oppdaget det når hun var ca 2 år. Hun fikk morsmelk til hun var 1år, etter det fikk hun mest vann og noe melk. Det var en lykkens dag når vi fant ut at det bare var å bytte ut melken så fikk vi en unge uten vondt mer.

Han som er gift med søsteren min er det, men ingen av ungene hans.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jenta vår hadde melkeallergi. Hun tålte morsmelk, men jeg måtte ha et melkefritt kosthold slik at min melk ikke inneholdt melkeprotein:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var ganske sikker på at melkeintoleranse er noe som oppstår ved stort inntak av melk over lengre tid... Det er ikke melkeproteinallergi du sikter til ? En gutt i familien hadde dette når han ble født og de måtte gå over til melkeerstatning som man for øvrig kan få tilbakebetalt noe for fra nav om det har legeerklæring.

Nei mannen min ble født med laktoseintoleranse så det er ikke noe man får avhengig av om en spiser mye melkeprodukter eller ikke :) han har fått det via arv. Blir spennende å se om våre barn slipper unna eller ikke..!

Har ingen erfaring med dette, siden ingen av oss har fått påvist melkeintoleranse :-P jeg kan reagere hvis jeg drikker mye melk, men det er nok fordi det er så sjeldent :-P vet ikke hvordan det er i forhold til arv og sånt:-P

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg og datteren vår er det :) Hun er født med det. Hun får fryktelig vondt og er konstant hard i magen.

Back
Topp