Laktoseintoleranse!

Mittlillemirakel

Juni 2012 Rocks<3
Er det noen av deres små har det? Var hos legen istad og ble henvist til barnelege.
Lillegutt kaster opp for mye, har hatt grønn bæsj i det siste og gråter hele tiden! Jeg ammer og fikk beskjed at det kan hende at han ikke tåler melk! Jeg ble så trist av å høre dette! Får bare vente å se hva som er gærnt med han. Håper ikke han har allergi ihvertfall !

Storebror juni2012❤️
Lillebror oktober2013❤️

Klompen min har sannsynligvis melkeallergi. Vi skal til spesialist på tirsdag. Jeg bruker mme som ikke inneholder kumelk så lenge. Han hadde mørkegrønn avføring som luktet ille på vanlig mme.

Mente legen at barnet er intolerant mot melken din eller melkeprodukter du spiser? Fikk du beskjed om å holde deg unna det i en periode?

Lulilu

Klompen min har sannsynligvis melkeallergi. Vi skal til spesialist på tirsdag. Jeg bruker mme som ikke inneholder kumelk så lenge. Han hadde mørkegrønn avføring som luktet ille på vanlig mme.

Mente legen at barnet er intolerant mot melken din eller melkeprodukter du spiser? Fikk du beskjed om å holde deg unna det i en periode?

Lulilu
Hun mente at barnet ikke tåler melka mi, fikk beskjed bare å gi mme og ikke noe annet :(

Storebror juni2012❤️
Lillebror oktober2013❤️

Huff! Det var leit :( men da må du vel gi mme uten laktose også da så vidt jeg forstår det? Mme i butikken inneholder jo det.

Lulilu

Det er sant, må nok kjøpe det på apoteket, som jeg forsto må NAV dekke utgiftene!

Storebror juni2012❤️
Lillebror oktober2013❤️

Ja, de gjør det når du har fått mme på blå resept. Det må søkes til HELFO via spesialist eller barnelege. Jeg fikk det fra barnelegen. Resepten varer til han er 10 år (!) ble veldig overrasket at det er helt gratis, men det står jo ii hans navn så, og pasienter under 16 år betaler jo ikke egenandel. En boks uten resept med Nutramigen lipil 1 koster 223kr. Når du kjøper mme før du får resepten så be om stempel og underskrift, så kan du søke om å få refundert det etterpå. Det må gjøres i løpet av 6 mndr. På en side er det jo godt at det oppdages så tidlig, så den lille ikke trenger å ha unødig magevondt i lang tid. Et tips ang mme'en; den lukter ikke direkte godt og smaker heller ikke det, så det kan tilsettes 1 ta sukker i flaskene har jeg lest på nettsiden dems. Trenger ikke det til gutten min da han var så liten enda da vi begynte. Hvor mange uker er han?

Lulilu

Lulilu
Sånn er lillemann og. Men både legen og helsestasjon nekter for at det kan være melkeallergi eller noe lignende. De sier han er alt for liten til at det kan være det. Og jeg føler jeg stanger hodet i veggen overalt for han har tydelig mye smerter.

Sånn er lillemann og. Men både legen og helsestasjon nekter for at det kan være melkeallergi eller noe lignende. De sier han er alt for liten til at det kan være det. Og jeg føler jeg stanger hodet i veggen overalt for han har tydelig mye smerter.

Har skjønt at helsestasjonen ikke er så hjelpsomme overalt. Jeg har vært veldig heldig. Hvor gammel er han? Jeg fikk henvisning til spesialist på 6 ukers kontrollen. Ca 1 mnd ventetid(i oslo). De kan ta allergitest når han er 3 mnd. Jeg fikk resept på mme før jeg dro til spesialist. Mye allergi, astma etc hos far her, så kan jo være pga det. Du kan jo prøve å kjøpe en boks melkefri mme på apoteket og se om det har effekt? Avføringen til gutten min forandret seg til å bli sennepsgul igjen, som han pleide å ha da jeg ammet i begynnelsen. Og er bedre i magen :)

Lulilu

Han er snart ti uker gammel... Jeg har melkeallergi jeg aldri har vokst fra meg, så er jo på vakt, men hjelper så lite når alle rundt motarbeider. Fikk beskjed om at jeg ikke kom til å få det på blå resept om ikke legen selv satte i gang forsøket, og vi har dessverre ikke penger til å kjøpe det uten, 600 for en boks er flåeri!

Han er snart ti uker gammel... Jeg har melkeallergi jeg aldri har vokst fra meg, så er jo på vakt, men hjelper så lite når alle rundt motarbeider. Fikk beskjed om at jeg ikke kom til å få det på blå resept om ikke legen selv satte i gang forsøket, og vi har dessverre ikke penger til å kjøpe det uten, 600 for en boks er flåeri!

Synes det er veldig spesielt at du ikke blir hørt siden har melkeallergi selv. En boks koster 223kr og i den er det 400 g. Holder i 3-4 dager om man kun gir mme. Skjønner ikke helt hvordan de tenker. Ville byttet fastlege, jeg gjorde det da jeg ble avvist pga det (etter anbefaling fra helsesøster).

Lulilu

Det er althera, den er laktosebasert. Nutramigen koster 589 kroner boksen for 400 gram, den er helt melkefri. Går på Nan ha1 nå, og ingen bedring annet enn bittelitt mindre magesmerter, og er han som meg og mamma, så må han holde seg unna laktose og melkeproteiner. Fastlegen min er normalt sett helt fantastisk. I hvert fall i forhold til meg, så skjønner ikke hvorfor de er så vrange på det her. De sier at alt er normalt når de er så små.

Det er althera, den er laktosebasert. Nutramigen koster 589 kroner boksen for 400 gram, den er helt melkefri. Går på Nan ha1 nå, og ingen bedring annet enn bittelitt mindre magesmerter, og er han som meg og mamma, så må han holde seg unna laktose og melkeproteiner. Fastlegen min er normalt sett helt fantastisk. I hvert fall i forhold til meg, så skjønner ikke hvorfor de er så vrange på det her. De sier at alt er normalt når de er så små.

Nutramigen lipil 1 kan du også bruke. Ikke basert på melk den heller og laktosefri. Brukte nan ha1 selv, men det var ikke noe bedring her heller.
http://www.meadjohnson.no/se/vara-produkter-no/nutramigen/

Lulilu

Det er samme opplegget som nan ha1, laget av melk, men med spalta proteiner.

Den er fri for kumelkproteiner og laktose står det på nettsiden mens althera har laktose. Er det neocate lcp du bruker?

Lulilu

Ja, de gjør det når du har fått mme på blå resept. Det må søkes til HELFO via spesialist eller barnelege. Jeg fikk det fra barnelegen. Resepten varer til han er 10 år (!) ble veldig overrasket at det er helt gratis, men det står jo ii hans navn så, og pasienter under 16 år betaler jo ikke egenandel. En boks uten resept med Nutramigen lipil 1 koster 223kr. Når du kjøper mme før du får resepten så be om stempel og underskrift, så kan du søke om å få refundert det etterpå. Det må gjøres i løpet av 6 mndr. På en side er det jo godt at det oppdages så tidlig, så den lille ikke trenger å ha unødig magevondt i lang tid. Et tips ang mme'en; den lukter ikke direkte godt og smaker heller ikke det, så det kan tilsettes 1 ta sukker i flaskene har jeg lest på nettsiden dems. Trenger ikke det til gutten min da han var så liten enda da vi begynte. Hvor mange uker er han?

Lulilu
Takk for tips.. Det er kjekt å vite :)
Nå skal jeg kjøpe Nan ha 1 så får jeg se om det hjelper..

Storebror juni2012❤️
Lillebror oktober2013❤️

Back
Topp