laktoseintoleranse

Fatima_a_89

Forelsket i forumet
noen som har det? jeg har det selv, og har fått beskjed av en lege om at det ikke var noe å tenke på i forhold til snuppa, og at hun evt. kan arve det.
nå har jeg snakket med HS, og en sykepleier på barneavd. og begge sa at jeg ikke må gi henne melk enda, og heller gi MME til hun er 1,5 eller gjerne 2 år, pga. at det  er mye større  sjans for henne å få det, enn for andre, siden jeg har det!
noen som har peiling på dette? [:)]  vil jo ikke for alt i verden at hun skal arve dette, det er noe crap!

Sniker litt her.. [:)] Jeg har også laktoseintolleranse.
Tror at det ikke spiller noen rolle om du gir melk eller mme. Hvis babyen har anlegg for å få det så er det uavhengig av hva du gir, det vil komme uansett. I vår familie er det mange som har det, så er stor sjans for at knøttet også får det.

Spør en lege til. HS har ikke alltid rett på ting, men selvsagt skal man ta det til seg.
Jeg veit ikke jeg, men jeg tror ikke det er noen fare EGENTLIG. Men jeg ville som sagt hørt med en annen lege også, sånn for sikkerhetsskyld[:)]

Jeg tenker litt som så at bedre føre var enn etter snar, så jeg tror nok ikke jeg ville tatt sjanser. Jeg ville nok fulgt rådet du har fått om å fortsette med MME.

Faren til Attila har astma og ekstrem katteallergi. Attila fikk astma da han var 2, og vi tok omfattende allergitester på han. Fikk beskjed om at han var allergisk mot støv, men ikke katt. Han elsket katter, og jeg vurderte å skaffe en. Kontaktet legekontoret og forhørte meg, og de gav grønt lys for å gå til anskaffelse, så da kom det katt i hus. Gikk noen mnd, så tålte han den ikke. Fikk røde opphovnede øyne som rant, og astmaanfall. Så den gav jeg til pappa. Lærte iallfall at man ikke alltid skal høre på helsepersonell selv om de sier noe er trygt, og at om det er arvelig disponibelt bør man ikke friste skjebnen. Så min personlige mening er at du skal vente.

ja, jeg skal vente, enig med deg der escuro, bedre føre var!  vi skal vel til barnelege på 1års kontroll, så skal spørre han da, bare lurte på om noen andre kansje hadde fått høre noe fra andre leger [:)]
her blir det nok nan3 i lang tid enda!
men sånn for the record, INGEN andre i familien min har det, så hvor jeg fikk det fra, er det ingen som vet..[8D]

Back
Topp