Laktosefri smøreost - noen tips?

• Trådstarter Trådstarter Bkno6372692
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno6372692

Guest
Mitt barn elsker smøreost, men viser seg at h*n ikke tåler laktose. Noen som har tips til laktosefrie smøreoster? Og evt andre gode påleggstips?

Jeg tok akkurat en kikk på den smøreosten vi har i kjøleskapet. Hvitost er jo naturlig fri for laktose. Og det er den også. Det var kavli baconost. Tipper det gjelder mange tilsvarende.

GoVegan smøreost er ganske grei. Kan hakke opp litt skinke og ha i om man vil ha skinkeost. Kavli smøreost er laktosefri.

Mitt barn elsker smøreost, men viser seg at h*n ikke tåler laktose. Noen som har tips til laktosefrie smøreoster? Og evt andre gode påleggstips?

Kavli sine er ofte laktosefri. Det står med liten skrift på siden av tube, så du kan sjekke det ut :)

De vanlige smøreostene på tube er jo laktosefrie (ser de andre nevner kavli, husker ikke merke). ellers har du Philadelphia smøreost i laktosefri variant.
Er laktoseintolerant selv. Det absolutt meste av pålegg er jo laktosefritt. Bare finn melkefri margarin eller laktosefritt smør. Norvegia, Jarlsberg, Synnøve osv er laktosefrie.

Husk å se etter disse på ingredienslista: skummetmelkpulver og mysepulver. De to tingene der er ren laktose. Gir ekstrem mageknip i selv små doser.

Også er det mange som tror at majones inneholder melk. Aner ikke hvorfor folk tror det, men ville bare nevne det her i tilfelle du også er under den misforståelsen.

Kavli er naturlig laktosefri fant jeg ut da jeg skulle teste ut melkeallergien til minstemann for litt siden :) var skinkeost jeg kjøpte, men stod vel det samme på de andre og

Back
Topp