LakserOlje

Meemee

Blir kjent med forumet
Jeg var på kontroll idag, er 38, 6 uker på vei.. Pga store bekken smerter og andre plager, sa jordmor til meg at jeg kunne prøve 2 ss med lakserolje.. Men så kommer jeg hjem nå og leser om det. Og ser såååååå mye negativt om det.. Hvordan kan hun anbefale det da ? :-/

hei, det er litt forskjelligemeninger om dette.... noen anbefaler, og noen er helt kritiske. det er en avgjørelse som du må ta.jeg tok med min første, var 11 dager over termin. hun kom dagen etter. lakserolje fungerer slik: er kroppen din moden for fødsel, så vil den trolig starte, er det motsatt, skjer det ingenting.

Jeg kommer til å ta lakserolje igjen dersom jeg går over termin :-) men som sagt, det er ditt valg. Lykke til! :-)

Eg tok nesten ei heile flaska når ei va 1 uka på øvetid sist, skjedde kje ein einaste ting ;-P min konklusjon e at om du ikkje e moden så komme kje ungen uansett! Føle kanskje du kan få start på fødselen hvis kroppen e klar, ellers e kjerringråd bare håplaust ;-P

Okeii, takk for svar dere :-) jeg kan jo prøve ett par ss da. Sikkert mye skrekk historier som ligger her ute på nett også.. Men hadde det vært så farlig som mange sier, så trur jeg at jeg hadde bytta jm :-p hehe.

Meemee skrev:
Okeii, takk for svar dere :-) jeg kan jo prøve ett par ss da. Sikkert mye skrekk historier som ligger her ute på nett også.. Men hadde det vært så farlig som mange sier, så trur jeg at jeg hadde bytta jm :-p hehe.

Kan vel kje ver såå farlikt, då hadde di vel kje solgt det te høygravide! Lykke te uansett, bler spennande å se om det har effekt på deg ;)

Tok 2ss for litt over to timer siden.. Men merker absolutt ingen ting jeg.. Leste på nett at det kunne ta 2-3 timer før den lot seg merke.. Kan jo hende det skjer noe ettervært.. Håper det, ville gjerne gått til termin jeg , men med disse plagene og bekken smerter er det ganske tungt når jeg har en liten gutt fra før av også, han krever jo sitt.. Får så dårlig samvittighet oven for han stakkars, orker jo ikke finne på så mye med han nå :-(

Hmm kanskje jeg skal prøve det ;)

http://www.forskning.no/artikler/2011/juni/291851

Anbefales virkelig ikke å ta lakserolje (se artikkel over). Gidder ikke å kaste meg inn i diskusjonen her inne, men syntes det var greit å informere eventuelt andre som er dumme nok til å kaste seg på denne bølgen...

Krica skrev:
http://www.forskning.no/artikler/2011/juni/291851

Anbefales virkelig ikke å ta lakserolje (se artikkel over). Gidder ikke å kaste meg inn i diskusjonen her inne, men syntes det var greit å informere eventuelt andre som er dumme nok til å kaste seg på denne bølgen...

Takk Krica :)
Litt dumt å leke med risikoen for stormrier, morkakeløsning osv. Kan forøvrig også sette i gang tarmbevegelser til babyen, som igjen fører til avføring i fostervannet..

Nei, takke meg til ufarlige kjerringråd som sex og gåturer, jeg gambler ikke med livet til lillemann iallefall.

Vær gla for det for det kan være farlig for den lille i magen!!!! :-O

Miss M28 skrev:
Jeg spiste en posepanda lakris jeg, tømte fint tarmene den, og riene startet fort opp.

Mm-mm .. Også panda lakris som er så godt daa :-) det må prøves :-)

Back
Topp