Lakserolje?

moniq90

Andre møte med forumet
Jeg er i uke 39, har hatt rier av og på siden forrige fredag,  har 3 cm åpning og er moden. Men det skjer så sagte, og jeg er skikkelig lei av å vente på at det endelig skal sette i gang. Hadde det ikke vært for at riene kommer å går, hadde jeg ikke vært lei.. Men når jeg har rier i opp til 8 timer i gangen, og det bare stopper opp, blir man skikkelig sliten.. Så hva mener dere om lakserolje? Noen her som har tatt, og evt hvor mye? Funka det?

akkurat det med lakserolje vet jeg ikke men er det ikke bare å lese på flaska da :) Jeg kan anbefale lakrisrot te,den fås kjøpt på helsekosten og den er vanndrivende,fra jeg tok siste tekopp hjemme til vannet gikk tok det ca 10 timer..

Absolutt ikke anbefalt i det hele tatt. Det kan ende i styrtfødsel, og det vil du ikke ha frivillig!

Tror ikke du skal satse på det. En styrtfødsel kan gå veldig dårlig for ungen din. Om det går alt for fort kan det skje at barnet får for lite oksygen under fødselen.... Then again er det jo noen som føder på 30 min uten å ha brukt lakserolje og det går jo stort sett bra, men hvorfor øke risikoen for at noe skal gå galt?

Knøttebærer skrev:
Tror ikke du skal satse på det. En styrtfødsel kan gå veldig dårlig for ungen din. Om det går alt for fort kan det skje at barnet får for lite oksygen under fødselen.... Then again er det jo noen som føder på 30 min uten å ha brukt lakserolje og det går jo stort sett bra, men hvorfor øke risikoen for at noe skal gå galt?

Og det blir dessuten noe annet når det er noe kroppen selv styrer angående styrtfødsel. Styrtfødsel på grunn av lakserolje er "unaturlig", siden kroppen da ikke kan styre det selv.

Søstra mi tok lakserolje på overtid.
Fødselen startet kun få timer etter,og gikk ganske så fort.

Det kan faktisk være livsfarlig for babyen din. Og det er vel ikke veldig ønskelig med styrtfødsel for din del heller! 

Vet om folk som gjør det  , fordi de ikke "gidder" være gravide lenger..

Altså normalt sett går det greit.

.Men konsekvensene  kan være fatale,
Styrtfødsel som gjør at mor revner fra A til Å, morkakesvikt som gjør at babyen kan  dø..

Fatter ikke at folk tyr til noe så drastisk, når det finnes modningsakupunktur og andre ufarlige hjelpemiddler

er litt "gammel" denne her men jeg svarer likevel.. man blir sjeldent anbefalt og ta lakserolje, men jeg skal helt ærlig innrømme at med første mann tok jeg lakserolje når jeg hadde gått 4 dager over termin, 5dagen over var han ute :) så det fungerte, men jeg fikk ikke kjøpt det selv på apoteket. Samboeren var nødt til å gjøre det.

Back
Topp