Lakserolje

MM88

Glad i forumet
VIP
Er 6 dager på overtid og vurderer og prøve det. Noen som har erfaring med det ? Spurte jordmor og hun mente at det ikke var noe de verken anbefalte eller frarådet. Om det var modent nok kunne det sette igang noe, og det er visst veldig modent her.

Hører mange sier det kan føre til styrtfødsel og stressa baby. Jeg ville ikke gjort det om jeg var deg [&:]

det er vel et av kjerringrådene jeg aldri kommer til å prøve...

kan ikke anbefal d nei...
drakk d med nr 1, og d resultert kun i sprut spy og sprut skit.
satt på dass i gud kor mange tima å d kom ut av alle hull[&:]
ondt i magen fekk eg og... og ikke nå unge...
takkel ikke den dag i dag olje lukt.. havn i spyinga med en gang!

Mi jordmor sa nett det samme da eg spurte ho om lakserolje. Ho sa at eg godt kunne vente til iallefall viss eg måtte gå over termin, men så utålmodig som eg er så prøvde eg for et par daga sida. Ingenting skjedde - ikkje måtte eg på do en einaste gang heller. [&:]

ORIGINAL: Iselin M. Hauge

Mi jordmor sa nett det samme da eg spurte ho om lakserolje. Ho sa at eg godt kunne vente til iallefall viss eg måtte gå over termin, men så utålmodig som eg er så prøvde eg for et par daga sida. Ingenting skjedde - ikkje måtte eg på do en einaste gang heller. [&:]

Har veldig lyst å prøve, men blir litt skremt når jeg hører historier om folk som blir kjempe dårlige. Virket ikke som jordmor var så negativ til det heller [8|][8|]

Fødselen blir vel startet om ikke lenge uansett blir den ikke ? ...
I alle fall på st. Olavs i Trondheim har jeg hørt at de omtrent ikke får gå over tia...
Men om det stemmer.. vet jeg ikke... hm,...

ORIGINAL: Camilla81

Fødselen blir vel startet om ikke lenge uansett blir den ikke ? ...
I alle fall på st. Olavs i Trondheim har jeg hørt at de omtrent ikke får gå over tia...
Men om det stemmer.. vet jeg ikke... hm,...

Her blir ikke man satt igang før fjorten dager over [:'(]

Tør ikke prøve lakserolje, men det er mest fordi det tar meg 3,5 timer til sykehuset.

Fant denne akupressur beskrivelsen på nett: http://acupuncture.rhizome.net.nz/Downloads/Acupressure%20Norwegian.pdf

Her er det blant annet noen punkter en kan trykke på for å "starte" fødsel. Jeg hadde ingen problemer med å finne ankelpunktet iallefall, der hadde jeg vondt [:)] Så nå akupressurer jeg for harde livet her, kanskje noe skjer?

ORIGINAL: Zuzee

Tør ikke prøve lakserolje, men det er mest fordi det tar meg 3,5 timer til sykehuset.

Fant denne akupressur beskrivelsen på nett: http://acupuncture.rhizome.net.nz/Downloads/Acupressure%20Norwegian.pdf

Her er det blant annet noen punkter en kan trykke på for å "starte" fødsel. Jeg hadde ingen problemer med å finne ankelpunktet iallefall, der hadde jeg vondt [:)] Så nå akupressurer jeg for harde livet her, kanskje noe skjer?

Takk for tips. Skal absolutt testes ut [:D]

ORIGINAL: Rutla

samme her,synst det hørtes litt skummelt ut[8|]

Jaja, jeg var jo så dum jeg da at jeg tok det dagen før fødselen satte i gang:P
Tok 2 spiseskjeer og førte kun til litt mageknip og at jeg måtte på do en gang.. Fødselen startet da samme natt[:)] Fødselen tok 5 timer etter vannet gikk, men det ligger i familien med raske fødsler.. Hadde ikke noe spesielt vonde rier heller, så jeg har ingen negativ opplevelse av det å ta lakserolje[:)]

Vil tro folk reagerer forskjellig på dette. Og jeg har ingen planer om å prøve dette. Grunnen til at jeg ikke vil prøve er at jeg har i alle år slitt med treg avføring og har derfor måtte bruke lakserolje ol som hjelpemiddel i ekstremsituasjoner...Og jeg blir kjempe dårlig av det. Og det går ikke over med det første!! Så tanken på å ta dette før en fødsel er totalt uaktuell.

Back
Topp