Lakserdråper, for hard mage?

• Trådstarter Trådstarter lykkeliten123
  • Opprettet Opprettet
L

lykkeliten123

Guest
Eg er veldig plaget med hard mage! Kjenner det begynner å bli veldig ubehagelig.
Var i medisinskapet i går kveld, for å leite etter eit eller anna som kunne hjelpe. Så at eg hadde ei flaske med lakserdråper. Turte ikkje ta dette, da eg har høyrt så mykje rart om lakserolje og fødsel. Men lakserolje og lakserdråper er d det samme? Kan det vere farlig å ta tre dråper i eit glass vatn?

Er det laxoberaldråper? Jeg fikk ikke lov å bruke dette, men fikk lov å bruke duphalac(olje) og funker det :) Lager hjemmelagede knekkebrød for å forebygge da. Lykke til :)

Jeg ville ringt føden og forhørt meg først :)
Bedre å være på den sikre siden, vi vil jo ikke ha noen fødsler her enda vi :D

Det er vel laxoberaldråper det heiter ja.. Trur eg helde meg unna den, får heller prøve ut duphalac, satsa på at det funka på meg og! :)

Ville holdt meg unna lakserdråper av alle slag, og heller satsa på Duphalac/Laktulose.

Sist var jeg plaga av veldig hard mage(selvfølgelig måtte dette fremkalle hemoroider), så brukte duphalac og biola og alt jeg kom over. Denne gangen har jeg kutta ut finbrød og halvgrovt brød. Spiser bare havregrynsgrøt, knekkebrød(rugsprø), allbran frokostbanding osv. Kan unne meg ingers rugbrød i helgene eller de vita hjertego grove rundstykkene. I tillegg har jeg spist activia yoghurt ca annenhver dag. Har ikke hatt mageproblemer i det hele tatt. :-)

Signerer alle over meg her - dropp laxoberaldråpene og gå heller til innkjøp av Lactulose/ Betulac (som er olje)!! Oljen gjør avføringen smidigere, og lettere å få ut. Mens laxoberaldråpene "overtar" tarmens naturlige peristaltikk (klemmende bevegelser), og kan være svært kraftige. Dermed KAN det trigge til maserier, og evt. skikkelig rier.

Men Betulac/ Lactulose kan gjøre det verre dersom du ikke drikker myyye vann! Så få i deg mye vann, samt fiberrik mat i kombinasjon med oljen så skal du se det ordner seg :)

Back
Topp