Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Kan vi ikke spise laks?
Lest litt på nettet nå, og der står det at gravide bør unngå laks. Og jeg som elsker laksen min:P!
Og noen som vet hvorfor det skal være farlig?
Men det står jo ingenting om at laks kan være farlig, på matportalen.no.. Det kan da ikke være farlig å spise litt laks innimellom??
Vil ikke bli helt hysterisk heller:P
Jeg er egentlig også sånn! Men jeg virkelig elsker laksemiddag:P Og har jo ikke turt å spise det i dette svangerskapet, så har jo ikke noe mindre lyst på det nå! Man leser jo så mye forskjellig over alt, er jo umulig å vite hva man skal tro på:/
Samme her, det er noe av det beste jeg kan spise til middag! Så det er skikkelig surt! Også vi som skal nordover til høsten, også kan jeg ikke spise fersk laks:(
Jeg syns også det var rart det ikke sto noe på matportalen. Men leste jo at myndighetene ikke advarer folk mot å spise laks, så kanskje det er derfor? Googlet "laks i svangerskapet", og det kommer jo opp flere artikler om at vi ikke bør spise det, så da syns jeg det er rart det ikke står på matportalen.
Takk:D
Tror ikke jeg får sjekket det, men det er jo midt på havet:P Kan da ikke være noe kvikksølv der?
Men da kan jeg jo holde meg unna butikk-laks, og kanskje heller spise fisken hos svigermor:)
Er jo noe med at man ikke skal spise fiskelever da. Og man skal ikke spise fisk som er over en viss størrelse. Utenom det så tror jeg det skal gå greit. Jeg kommer nok neppe til å spise enorme mengder av laks, men vil ta sjansen på å spise bittelitt hvis den ikke er fisket på steder der det er mye dritt... [;)]
jeg fikk beskjed fra jordmor og lege at den laksen man ikke skal spise er pålegg laks. men laks til middag er bare sunt bare man ikke spiser det for ofte.
Mener også at det er røket laks som vi ikke skal spise.. Åsså her eg lest her på bv et sted at det er trygt å spise laks !!!!!
Pappa er ivrig laksefisker så her blir det å spises laks til middag!!!
Litt av og til går nok uansett ann[:)]