Laks og gravid- vg i dag..

Betth

Andre møte med forumet
Ser på vg i dag at oppdrettslaks er greit å spise for alle unntatt gravide, jeg har spist laks flere ganger mens jeg har vært gravid :-0 har dere?

Sniker fra november :)
Jupp, spist Laks, og spekemat til rømmegrøten på 17 mai.

Sent from my GT-I9100

Spiser laks minimum en gang i uka.. har gjort det så og si hele livet og kommer til å fortsette med det :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ok godt å høre det ikke bare er meg :) blir litt stressa av alt de skriver er farlig men tror de fleste har spist laks og da kan det jo ikke være så farlig å ha spist det.. :)

Jeg venter på at noen andre kilder enn bare VG, før jeg slutter å spise laks... VG er eksperter på skremselspropaganda!!

Disse tabloidavisene..... Spiser laks en gang i uka jeg og, og det skal jeg fortsette med.

tror ikke jeg har spist akkurat laks etter jeg ble gravid, kanskje en gang... men det er tilfeldig om jeg ikke har spist det. det står vel ikke at du ikke skal spise det...? jeg følger matportalen når jeg er gravid så spiser ikke spekemat f.eks. bruker hvertfall ikke vg som kilde :-)

tror ikke jeg har spist akkurat laks etter jeg ble gravid, kanskje en gang... men det er tilfeldig om jeg ikke har spist det. det står vel ikke at du ikke skal spise det...? jeg følger matportalen når jeg er gravid så spiser ikke spekemat f.eks. bruker hvertfall ikke vg som kilde :)
problemet med dette er jo at det har komt denne uken her, ikke vært en fy-ting for gravid i årevis sånn som mange andre ting som står på matportalen :) Er ikke snakk om røykelaks men fersk laks :)

har ikke lest vg i går eller i dag jeg da, men om det er det det har vært snakk om en del i det siste og det er vel at det er "giftstoffer" i fisken og det vet jo myndighetene om også, men de vurderer jo hele tiden fordelen av det sunne med fisken opp i mot de usunne mengdene og mengden av det.

Jeg har også spist laks :) Denne uka også ;) Jeg trenger litt mer forskning for å være sikker, og uansett sa de at moderat inntak ikke var farlig, en gang i uka går uansett helt fint, mener jeg de sa :) Men som sagt over, VG er ikke akkurat den kilden jeg ville stolt mest på ;)

Pappa jobber med laks og laksefor, det er ikke nå fare å Spise dett! Er hysteri i media!! Er ikke værre dette en mye annet du pakker i deg;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

På hegnar.no stod det at det ikke var farlig.. Hysteri spør du meg. Nå for tiden er alt farlig, så forundrer meg ikke om de kommer med egen "gravid-mat" på glass snart.. 1-9 mnd.. ;)

Ja nå sier de det om to til tre ganger i uka men for noen dager siden stod det at en skulle holde seg helt unna laks.. Hehe ja egne gravid-matglass blir det vel etterhvert ;)

På hegnar.no stod det at det ikke var farlig.. Hysteri spør du meg. Nå for tiden er alt farlig, så forundrer meg ikke om de kommer med egen "gravid-mat" på glass snart.. 1-9 mnd.. ;)

Hahaha har selv tenkt den tanken ;) ;)

Back
Topp