Laks i form/folie

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Hva har du sammen med laksen dersom du lager den i form eller folie? :happy:
Tenker da på alt fra poteter til salt :D

Jeg kutter opp gulrøtter og purreløk, legger det i en ildfast form, peprer laksen før jeg legger den på grønnsakene. Koker poteter :)

Jeg har laksefiler i form i ovnen med fiskekrydder (kvern) og i tillegg chili explosion (kvern) på gubben sine :)

Spiser det med ris, Sandefjordsmør og wokgrønnsaker fra pose :)

Ellers har vi tandoorikrydder på laksen og Tzatziki og ris :)

Smører folie med litt olje , har poteter, gulrøtter, paprika og litt løk nedi i biter. Laks og annen fisk! på toppen . Salt og pepper og noen dråper sitron. Noen små biter med smør. Pakker sammen og inn i ovnen! Nåmnåm!!!

Dette synes jeg er godt om jeg tar den i folie:
En kladd meierismør, litt olje, litt sitronsaft og litt hvitvin eller rosevin til det nesten renner over kanten på folien. Må helle på etter du har lagt i laksen. Jeg bruker maldonsalt, sitronpepper og masse frisk dill.
Ved siden av har jeg hjertesalat og agurksalat. Jeg bruker "sausen" fra folien over potetene, men vet mange foretrekker en rømmekladd.
Kan spises av barn fordi alkoholen fordamper.

Er også godt med spinat under laksen. Frossen el fersk, bare fres den i panna først. Salt og pepper. Så laksen oppå, tøm over fløte, litt ost på toppen, gjerne parmesan. Og inn i ovnen 200 grader til laksen er ferdig. Båndspaghetti til, og tomatsalat.

Jeg foretrekker å legge en laksefilet først så potet og gulrot skjært i tynne skiver så gjerne andre grønnsaker man liker og vårløk en klatt smør og litt krydder. Pakke det godt inn i folien slik at det er en pakke til hver og så steke det til fisken er ferdig. Så kan man ha en klatt rømme eller creme fraische på om man ønsker.

Jeg har fisk i biter (kan fint være laks), ssitronpepper/pepper, smørkladd, soyasaus, sukkererter, løk, purre, gulrot, paprika, brokkoli... varierer litt, trenger ikke ha alt på en gang.
koker ris og har inntil :)

Veldig godt i folie med fiskekrydder på, løk, purreløk, paprika og reker :-)

Lager porsjonspakker i folie; smørklatt, poteter, gulrøtter, purreløk, champignon, hva vi ellers har av grønnsaker, laksefilet, sitronpepper, salt, en dæsj creme fraiche, nam nam :p

Back
Topp