Lakrisrot te prøverne

Himmelstøv

Forumet er livet
 LAKRISROT TE PRØVER TRÅD
 
Her kan vi jo skrive hvordan virkning vi får av det. om det skjer noen forandringer.
hvor mange kopper vi har drikket osv.
så får andre se om dem vil prøve eller ikke. [;)]
[;)] PRØVEKANINER det er vi [;)]
 
 
Dette blir spennende jenter.
 
Jeg fikk annbefalt av jordmor å drikke lakrisrot te for å få fortgang på fødsel.
det annbefales IKKE for dem med høyt blodtrykk.
 
Du får kjøpt produktet i helsekost butikk.
Merket merket Heilos koster 33 kr
 
Her skal jeg skrive om hvordan det funker på meg.


Da har jeg kjøpt te-en.
Formen før te-en: Ikke no serlig med kynnere, litt slapp.

18.10: 1 kopp med te intas[:)]
smaken er så som så, men den går nok ned [;)] men for min del trenges det ikke mye sukker.
den er ganske så søt i seg selv [;)]
18:30. 1 koppen inntatt [;)]
19:00.  2 kopper inntatt [;)]
20:40.  3 kopper inntatt. [;)]


19:30: (1 time etter første kopp) : Litt vondt i ryggen, det må jo bare være en tilfelldighet vil jeg tro.
20:15 : Nesen min begynner å renne, å jeg blir snuffsete... hmmm [8|]
22:55 : Har ikke skjedd noe mer foreløbig, bare litt vanlige kynnere som ellers. skal kanskje ta 1 kopp til før jeg legger meg.
23:55 : MYE liv [;)], litt harde kynnere (men det bruker av og til å være slik på kveldstid)
05:35: Våkner med hodepine, vondt i bihulene, vondt i det ene øret, vond rygg, litt mens murringer. [:'(]
 
Jeg er med jeg..har akkurat vært å kjøpt teen nå:)
Så reserverer en plass her jeg da[:D]

10.09.2010, Da har jeg hatt besøk av MariaKA som har termin idag, og vi har drukket te. Foreløpig kjenner jeg ingenting, men fikk plutselig halsbrann ut av helvette?!trodde lakrisrot var bra MOT halsbrann jeg??[:@][;)]
 
jeg kjøpte en type av merket Heilos, og den kostet hele 33 kr[;)]
 
ORIGINAL: holm.k

jeg kjøpte en type av merket Heilos, og den kostet hele 33 kr[;)]


haha, jeg så for meg at den kostet 100 kr eller mer jeg, typisk at alt er dyrt på helsekost[8D]
 kanskje jeg skal innom å kjøpe jeg også da, må uansett nedover en tur for å kjøpe urinprøveglass til timen til jordmor imorgen[:)]
 
Den er goooood [:D] Om man liker lakris, vel og merke. Drakk en kopp forrige onsdag- mmmmm! Men kan ikke drikke mer av den pga. svangerskapsforgiftning. Så vær oppmerksom på at lakris ikke er bra for blodtrykket. Står på Helios sin [:)]
 
Sååå typisk meg, gikk ut av apoteket og tenkte "hva var det mer jeg skulle kjøpe??[8|]"

joda, skulle fylle bensin.. Kom hjem og  inn døra, der slo det meg:

"DET VAR JO DENNE TEEN JEG SKULLE KJØPE"[:@]

jaja, så det får bli en annen dag da..[:)]
 
Jeg ska kjøpe den imorgen, men kan ikke begynne å drikke den før etter at jeg har lagd kake og hjulpet pappa på bursdagsfeiringen på lørdag [;)] i tilfelle den funker fort... hehe
 
Tør ikke begynne før søndag jeg ass....siden samboer er på turne.Gidder ikke risikere å føde alene lissom[;)]
 
ORIGINAL: holm.k

Tør ikke begynne før søndag jeg ass....siden samboer er på turne.Gidder ikke risikere å føde alene lissom[;)]


Hørtes spennende ut med turne! Musiker da eller?
 
nei takk gud...ikke musiker[;)]Lysdesigner/lysteknikker[:)]
ORIGINAL: Karmey

ORIGINAL: holm.k

Tør ikke begynne før søndag jeg ass....siden samboer er på turne.Gidder ikke risikere å føde alene lissom[;)]


Hørtes spennende ut med turne! Musiker da eller?
 
ORIGINAL: holm.k

nei takk gud...ikke musiker[;)]Lysdesigner/lysteknikker[:)]
ORIGINAL: Karmey

ORIGINAL: holm.k

Tør ikke begynne før søndag jeg ass....siden samboer er på turne.Gidder ikke risikere å føde alene lissom[;)]


Hørtes spennende ut med turne! Musiker da eller?



HAHAHA.... og jeg som syns det høres så spennende ut med musiker-mann.... men skjønner poenget ditt [:D]
[:D] Nei, du får knipe til han kommer hjem!! [X(] BTW, får såååååå lyst på kaffe når jeg ser profilbildet ditt....
*hm... går og lager jeg * [:)]
 
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/glyc_gla.htm

Her er en link hvor det står litt om lakrisrot.. jeg drakk dette sist svangerskap og en kopp dette svangerskapet, helt til jeg leste at det ikke annbefales til gravide kvinner.

[:)] vet ikke om det hjalp sist..
 
ORIGINAL: Miss_Mummy

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/glyc_gla.htm

Her er en link hvor det står litt om lakrisrot.. jeg drakk dette sist svangerskap og en kopp dette svangerskapet, helt til jeg leste at det ikke annbefales til gravide kvinner.

[:)] vet ikke om det hjalp sist..

 
det kan jo hende det ikke annbefales gravide med tanke på at det kan starte fødsel.
det annbefales ikke forskjellige ting pga at ting kan starte fødsel for tidligt.
 
Å jeg tror ikke min jordmor ville annbefalt dette vist dette skulle være farligt for barnet 
 
ORIGINAL: Lilletulla

Hørte om ei som ikke fikk lov å kjøpe det på helsekosten fordi det ikke var anbefalt til gravide, og hun var da ganske langt på vei for skulle ha det for å prøve å starte fødselen hun også [:)] Men de ønsket ikke selge det til gravide....

 
alle får lov til å velge hva dem skal gjøre [:)]
fritt valg. men jeg sjønner ikke at ei jordmor kan annbefale slikt vist det skal på noen måte ta skade på babyen i magen.
 
ORIGINAL: MitteMinda

ORIGINAL: Lilletulla

Hørte om ei som ikke fikk lov å kjøpe det på helsekosten fordi det ikke var anbefalt til gravide, og hun var da ganske langt på vei for skulle ha det for å prøve å starte fødselen hun også [:)] Men de ønsket ikke selge det til gravide....


alle får lov til å velge hva dem skal gjøre [:)]
fritt valg. men jeg sjønner ikke at ei jordmor kan annbefale slikt vist det skal på noen måte ta skade på babyen i magen.


Desverre er det mange uvitende jordmødre også, det ser man jo f.eks i spekematdiskusjonen... [>:]

Jeg våger ikke å prøve lakrisrot te, selv om jeg elsker lakris.. Men jeg hadde ekstremt blodtrykk sist gang og våger ikke utforske skjebnen nå som alt ser fint ut...
 
Back
Topp