Lakris

Allyy

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Søvnløs i september 2025
Min store craving om dagen er lakris :( Har så lyst på enten Knotter eller Hockey Pucker, men skal jo egentlig ikke spise for mye av det :((
Noen andre som sliter med lakris? :(

ja. 150 max pr dag er egentlig ganske mye - så jeg har ikke dårlig samvittighet :)

Ja koser meg med lakris når jeg ønsker, men ingen cravings på det. Bare liker det godt fra fra før av❤️ Så spiser det med god samvittighet.

Prøver å unngå det, men unner meg litt i helgene hvis det frister veldig. Kjøpte dunder-salt forrige helg, og det var magisk godt! :D

Jeg har litt hver dag, fordi det er noen ganger det eneste jeg klarer å få i meg. Hjelper kvalmen litt. Det og cola, kjempesunt liksom :facepalm: Men jeg spiser ikke mer enn anbefalt. Tror jeg. Vet jo ikke hvor mye lakris som er i de aktuelle bitene..

https://forskning.no/forebyggende-h...r-gravid-kan-vaere-skadelig-for-barnet/366325

Når jeg var gravid med første så var det null retningslinjer på det, og leser man om hva de har funnet, hvor mye som er stort inntak, og hva det er som faktisk er farlig så ja.
Er søtningsstoff som finnes i annet også, og er denne samlede mengden som utgjør totalen. Står vell også noe sånt som at de fleste skjønner at de ikke skal spise 16 pakker IFA i uken. :)

https://forskning.no/forebyggende-h...r-gravid-kan-vaere-skadelig-for-barnet/366325

Når jeg var gravid med første så var det null retningslinjer på det, og leser man om hva de har funnet, hvor mye som er stort inntak, og hva det er som faktisk er farlig så ja.
Er søtningsstoff som finnes i annet også, og er denne samlede mengden som utgjør totalen. Står vell også noe sånt som at de fleste skjønner at de ikke skal spise 16 pakker IFA i uken. :)

Ja leste en artikkel i går der det stod det med så mange pakker IFA, så fikk litt bedre samvittighet, siden jeg ikke er i nærheten av å spise så mye :angelic:

Ja leste en artikkel i går der det stod det med så mange pakker IFA, så fikk litt bedre samvittighet, siden jeg ikke er i nærheten av å spise så mye :angelic:

Så bra! Man kan ikke holde seg helt unna alt ❤️ Kos deg med lakrisen :D

Skal ganske store mengder til for at det blir skadelig. Har hatt lavt blodtrykk i begge svangerskap og i følge jordmor kan lakris hjelpe litt. Aldri spist så mye av det, men koser meg med det med god samvittighet når jeg spiser det. :)

Back
Topp