Lakris

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Var i går hos Jordmor, jeg elsker lakris og det demper kvalmen litt også men så var det nå slik at gravide skal ikke spise så mye..

Men hva er mye? En skal ikke spise mer enn 0,5 kg i uka da er det påvist at det ikke er bra, men kunne bare spise litt hver dag om det hjalp.

Jeg tar Dent lakris for den er uten sukker, men i helgene når jeg spiser litt snop tar jeg 5-10 snop og det skulle bare kose seg med.

En trenger ikke å kutte helt ut.

Leste dette fra en kk side eller noe "Gravide bør derfor ikke få i seg mer enn 500 mg glycyrrizin i uka, noe som er ganske mye. 500 mg tilsvarer 11 esker Ifa eller 10 plater Nero-sjokolade" :)

Ja var så glad da jeg fant ut at det er snakk om mengder for salt sild var det som fikk meg igjennom uke 5-9 :P

Lakris er så godt!
Har aldri kommet opp i de mengdene som er kritisk. Liker best panda, og enkelte uker spiser jeg kanskje en pose :-)

Jeg elsker lakris. Det er det eneste godistet jeg virkelig synes er godt..
Men jeg har kutta ned masse, spiser nesten ingenting nå...

Nå vart jeg inspirert til å prøve lakris mot kvalmen! Det smaker jo SÅ godt! Så langt har ikke snop eller søtsaker frista. Egentlig veldig bra, da [emoji1] Har vært mye sunnere enn normalt, for har nesten kun spist frukt og brødmat i 6-7 uker nå [emoji23] Men faren er vel at jeg skal bli helt hekta på lakris [emoji23]

Back
Topp