Lakris

tingeling1990

Glad i forumet
Har dilla på lakris, også generelt ellers i livet! :p hehe.. fikk nettopp en stooor pose med mamma med lakris (har ikke tenkt å spise alt med en gang!):p las en plass det ikke er heldig for gravide og personer med høyt blodtrykk å spise mye lakris. Jeg har derimot ganske lavt blodtrykk fortiden og lakris lindrer mye av kvalmen. Lakris er egentlig det eneste som gjør meg kvalmefri noen timer. Sålenge jeg ikke overspiser så går det vell greit å tygge litt lakris inn i mellom?:) føler man blir helt crazy i gravditeten med alle de tankene om hva en kan og ikke kan:p

Jeg er fryktelig kvalm hver dag, hele dagen og har vært det siden jeg ble gravid. Salte lakris pastiller er det eneste som tar kvalmen for en kort tid. Tror ikke det er skadelig å spise litt lakris, alt med måte!

Har hørt at ingefær skal være bra mot kvalmen. Har dere prøvd det? Bland med et par cm. ingefær i en smoothie, er bra for immunforsvaret og setter en ekstra piff på smaken! Vet ikke om det er noe alternativ til lakris akkurat :P Tenkte mere på det å unngå kvalmen, når man ønsker å ta en pause med lakrisen :P

Har hørt at ingefær skal være bra mot kvalmen. Har dere prøvd det? Bland med et par cm. ingefær i en smoothie, er bra for immunforsvaret og setter en ekstra piff på smaken! Vet ikke om det er noe alternativ til lakris akkurat :P Tenkte mere på det å unngå kvalmen, når man ønsker å ta en pause med lakrisen :P

Ingefær funger bare i en halvtime ca her :(

Lakris er det jeg har overlevd på de første månedene i begge mine svangerskap. Saltlakris i alle former! Drømmer om det på natta. Funker mot kvalmen. <3

4249b9cd3678ac50ac4dae9aad2c057a
•~°Love it°~•

For stort inntak av lakris i svangerskapet kan føre til høyt blodtrykk. Jeg opplevde det sist etter mega cravings og fikk ordre fra legen om å kutte det ut med en gang.

Back
Topp