Lakris ikke bra

Pingvin82

Flørter med forumet
Har hivd innpå med lakris både da jeg var kvalm, og nå i det siste fordi jeg generelt elsker det. Men så er det tydeligvis farlig, fikk vite dette av en kollega idag og har lest om det på nett. Det er utrolig mye å tenke på, og som man ikke vet!! Også får jeg dårlig samvittighet i etterkant:(

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du spiser mye (som jeg gjør), så er det blodtrykket som øker, ødem, også går det visst også på barnets atferd :/

Men da snakker vi mye eller? Noen biter i nye å ned går bra da eller?

Men da snakker vi mye eller? Noen biter i nye å ned går bra da eller?

En lakris om dagen er nok helt innenfor. Men jeg kjøper ofte med meg salte pingviner fra utenlandsreiser, og da spiser jeg den boksen opp temmelig fort! Noe jeg altså nå har gjort. Det hjalp godt mot kvalmen også.

Herregud så mye det er å passe på i Matveien når man er gravid! Var i 80 års lag på lørdag der det ble servert snutter med roastbiff, laks og reker. Spiste bare roastbiff, burde sikkert ikke ha spist det heller men var så usikker på om jeg kunne spise reker eller ikke.

Syns vi skal bruke litt sunn fornuft og lukke øre og øyne for alle råd og anbefalinger ... Lakris går nok helt fint.. Også litt roastbiff.. Alt med måte tenker jeg da... Såklart ikke det selvsagte da som røyk og alkohol.. Men ellers tenker jeg man kan spise stort sett det en vil

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Syns vi skal bruke litt sunn fornuft og lukke øre og øyne for alle råd og anbefalinger ... Lakris går nok helt fint.. Også litt roastbiff.. Alt med måte tenker jeg da... Såklart ikke det selvsagte da som røyk og alkohol.. Men ellers tenker jeg man kan spise stort sett det en vil

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Egentlig helt enig med deg der. Nå har ikke jeg cravings på noe ennda da, bortsett fra faris da. Men er ganske stolt over at jeg har klart å stumpe røyken :) for det var ikke lett :)

Egentlig helt enig med deg der. Nå har ikke jeg cravings på noe ennda da, bortsett fra faris da. Men er ganske stolt over at jeg har klart å stumpe røyken :) for det var ikke lett :)

Har sjekket opp i dette jeg også, for jeg ELSKER lakris:p Er bare farlig i store mengder. Skal mye til for å klare å spise 2,5 poser skippern i uken:D Dessuten er det faktisk bra hvis du har lavt blodtrykk ;)

http://www.nidar.no/Ernaering-og-helse/Lakris-for-spesielle-grupper
Fin artikkel, takk:)

Herregud så mye det er å passe på i Matveien når man er gravid! Var i 80 års lag på lørdag der det ble servert snutter med roastbiff, laks og reker. Spiste bare roastbiff, burde sikkert ikke ha spist det heller men var så usikker på om jeg kunne spise reker eller ikke.

Du kan spise reker :) google det :)

Appen

Jeg kjøpte meg en diger rødvinspølse - glemte at jeg ikke kan spise sånt. Men den er lagt i frysa, har lest at så lenge den er (saltpølse, roastbeef etc) blitt fryst er det ok.

Som andre har sagt tidligere så er det alt med måte. Jeg var i et selskap i mitt forrige svangerskap der de kun serverte spekemat. Jeg spiste, men selvsagt ikke i store mengder, forsynte meg bare litt ekstra med potetsalat og eggerøre;)

alt med måte! :)
jeg både spiser lakris, sjokolade, drikker cola, og mer til!

bruk sunn fornuft, og ikke gå igjennom gamle udaterte artikler på internett om hysteri! matportalen ett eller anna er visst kjempe bra for de som virkelig vil passe på kostholdet sitt :)

trenger ikke å begynne å spise mat du aldri har spist tidligere :)

Jeg har ikke vært plaget med ødem de to andre gangene, og har lavt/normalt blodtrykk, så bekymrer meg ikke for det jeg spiser av lakris :) Klarer ikke spise mye før jeg blir kvalm nå uansett

alt med måte! :)
jeg både spiser lakris, sjokolade, drikker cola, og mer til!

bruk sunn fornuft, og ikke gå igjennom gamle udaterte artikler på internett om hysteri! matportalen ett eller anna er visst kjempe bra for de som virkelig vil passe på kostholdet sitt :)

trenger ikke å begynne å spise mat du aldri har spist tidligere :)
Bare for å presisere, så leser jeg aldri gamle forum, men seriøse artikler som er publisert av troverdige kilder. Denne lakris-saken var en nrk.no-sak fra ifjor.

Bare for å presisere, så leser jeg aldri gamle forum, men seriøse artikler som er publisert av troverdige kilder. Denne lakris-saken var en nrk.no-sak fra ifjor.

hehe. jeg tviler ikke på det. å ser jo nå at jeg burde ha formulert meg annerledes. for var ikke hensikt å trampe noen på tærne.

når det kommer til lakris så har det vært almennkjent i lang tid at det kan få opp blodtrykket. - kjenner flere som får beskjed fra legen sin om å spise litt lakris i svangerskapet for å få opp blodtrykket når det er på sitt værste å er veldig lavt :)

men som sagt, alt med måte! :)

Hoho, jeg spiste ca en pose med saltsild hver dag i to uker :p Men etter det har jeg ikke orket en bit av dem pga kvalme. Jeg ELSKER lakris, så når kvalmen gir seg får jeg se an blodtrykket før jeg fomler i meg mer..;)

Back
Topp