Lakenskrekk og legging

Tuttemari

Blir kjent med forumet
Min lille er nå 3,5 mnd og vi prøver så smått og få til en leggerutine uten hell.
Han ender stort sett opp med å ikke ta natta før 22-30.jeg kan ta han med opp kl 20 da han er trøtt og sulten.Ammer og han sovner og kan legge han over i bedside crib.Våkner etter ca 45 min og er fortsatt trøtt men hyler.Kan lett dovne på armen min igjen da mn våknet og hyler så fort jeg legger han ned.Dette kan da fort gjentaes 6-7ganger/eller frem til 22-23 da han endelig sovner.....Tips?
Han er jo trøtt da vi går opp men....

Vi har jo laget oss et rituale med bading først, så mat på mørkt soverom og så legge seg.
Dette har vi gjort lenge. Så tror han forstår at det er leggetid.

Ellers holder vi oss på mørkt soverom, legger han alltid fra oss når vi er ferdig med mat og raping, selvom han ikke sover.

Særs sjeldent han hylgråter da, men han kan sutre litt. Da får han bare sutre. Min sutrer ofte bare fordi han er trøtt og sovner selv etter ca 5 minutter.

Forsøke babynest for så å løfte ham opp og bysse litt i det? Da er ikke overgangen til å legges ned like stor

Vi sliter med det samme, og fikk råd av hs om å begynne i andre enden, vekke om morgenen for å prøve å forskyve.. ellers tror jeg at det kommer etterhvert, så det gjelder å prøve å tenke at sånn er det bare akkurat nå [emoji4]

Vi sliter med det samme, og fikk råd av hs om å begynne i andre enden, vekke om morgenen for å prøve å forskyve.. ellers tror jeg at det kommer etterhvert, så det gjelder å prøve å tenke at sånn er det bare akkurat nå [emoji4]
Han våkner mellom 6 og 7 om morgenen og så synes ikke jeg kan begynne vekke han før det eller.Blir få timer søvn [emoji54]Må vel bare vente å håpe det går seg til ja

Prøve å legge han før han sovner? Vi har lest myyye om søvn de siste dagene, da lillegutt har vært utrøstelig ved leggetid. Dere har jo en litt annen problemstilling, men det står at det kan være lurt å lære de å finne søvnen selv, legge babyen når hen er trøtt, men ikke overtrøtt (som om det er så lett).

Vi har ihvertfall endt med nattastell litt over kl 18 med pysj og evt bad, så amme på soverommet med lyset på. Legger han i senga og leser en rask bok (han blir utålmodig), så slukke lyset og synge nattasang. Så ligger jeg ved siden av han til han sovner. Holder han på magen så han kjenner jeg er der, og tar bare på smokken når han spytter den ut. Da blir han såpass distrahert når jeg putter den inn igjen at han roer gråtingen. Tilslutt sovner han (ca 30 min), men våkner etter 45-60 min, og da er det pån igjen med å ligge ved siden av han, og gjerne en amming til (denne økten kan ta en time eller halvannen!). Etter andre runde er det som regel bare å putte i smokken igjen, om vi er kjapt oppe så han ikke rekker våkne så mye. Så når kl slår 21 eller litt over er det bare smokkevakt resten av kvelden [emoji4]

Vi har vært så fortvila og det har gjort så vondt. Og så igår gikk det så mye bedre i går. Tenkte det var flaks og tilfeldig, men nå gikk det søren meg greit i dag også!!! Altså er litt grining og mye klaging, men ingen hysterisk hyling og det tok mye kortere tid.

Et tips er forresten å stryke raskt over pannen med en finger, evt ned neseryggen dersom øyelokka ikke vil lukke seg [emoji14]

Masse lykke til ihvertfall. Dere må nesten finne ut hva som passer deres unge. Det følger ikke med noen bruksanvisning disse barna, og hadde det gjort det, hadde ihvertfall ikke ungen vært informert! [emoji23]

Vi har hatt en som har hatt lakenskrekk omtrent siden fødsel. Nå går vi på soverommet presis 2030, jeg putter han i soveposen hans i vår seng, så er det nattakos og ned i sin egen seng. Smokk, kosefille og bamse, og jeg legger meg i min seng til han sovner. Tar toppen 15 minutter. Nå har dette gått bra i en uke og det jeg har funnet ut er at om han blir hysterisk så kan jeg ta han opp for å roe, men jeg er nøye på at han da ikke skal sovne på armen. Blir som å begynne på nytt hver kveld da føler jeg. De venner seg veldig fort til rutiner de små[emoji179]

Vi har hatt en som har hatt lakenskrekk omtrent siden fødsel. Nå går vi på soverommet presis 2030, jeg putter han i soveposen hans i vår seng, så er det nattakos og ned i sin egen seng. Smokk, kosefille og bamse, og jeg legger meg i min seng til han sovner. Tar toppen 15 minutter. Nå har dette gått bra i en uke og det jeg har funnet ut er at om han blir hysterisk så kan jeg ta han opp for å roe, men jeg er nøye på at han da ikke skal sovne på armen. Blir som å begynne på nytt hver kveld da føler jeg. De venner seg veldig fort til rutiner de små[emoji179]
Her blir det hyl med en gang vi begynner ha på nattposen hans.Han skjønner hva som skal skje.prøvde ta han opp og ned.opp og ned mange ganger igår for å roe og legge ned.endte med at han måtte ligge og hyle en stund mens jeg strøk på han og gikk eyterhvert over til surving.Survet seg i søvn.forsovet ingen fare det men vondt at han er så fra seg og lei seg til han sovner[emoji173]

Her blir det hyl med en gang vi begynner ha på nattposen hans.Han skjønner hva som skal skje.prøvde ta han opp og ned.opp og ned mange ganger igår for å roe og legge ned.endte med at han måtte ligge og hyle en stund mens jeg strøk på han og gikk eyterhvert over til surving.Survet seg i søvn.forsovet ingen fare det men vondt at han er så fra seg og lei seg til han sovner[emoji173]

Ja det hender det er hyl og surving her også, men stort sett hjelper det å ta han opp og få ned adrenalinet. Hvor kler du på posen?

Han reager ikke om jeg tar den på andre plasser.Det er settingen på soverommet og at nå skal det soves som er greia

Back
Topp