Laken *jersey vs frotte*

Piplup

Elsker forumet
Overhørte en samtale da jeg var på barnas hus forleden (riktignok ikke av ansatte). De sa at jersey-laken ikke var så bra, for det var et kaldt laken. Og at frotte var bedre. Aldri hørt den påstanden før, men er det noe hold i den? Vi har pleid å bruke bare jersey-laken, men nå er jo jenta her 11, så mulig det er annerledes med små barn.
Noen som har hørt at det ikke er anbefalt? Eller som vet om påstanden stemmer eller ikke?

Har aldri brukt frotte!

Selv får jeg spader av det, er jo så hardt å ligge på, får jo nesten gnagsår av å snu seg.
Emil har heller aldri hatt frotte.
Jeg mener igjen; å gjøre barna for varme om natten er ikke bra. Tenk selv hvor dårlig du sover hvis du svetter...
Vi får tross alt i mai, det er ingen fare for at de fryser ihjel!!!

Neida, for så vidt sant det da. Det kan jo være kalde dager enda i mai da, men ikke vinter-kalde. Men det kommer jo en vinter igjen også. Bare lurte på om noen hadde hørt det før, for jeg har aldri hørt det.

Jersy er kaldere enn frotte, men flanell er MYE varmere enn frotte..

Bruker heller å legge et flees eller ullteppe i bunnen på senga om det er iskaldt..

ORIGINAL: Febbis

Har aldri brukt frotte!

Selv får jeg spader av det, er jo så hardt å ligge på, får jo nesten gnagsår av å snu seg.
Emil har heller aldri hatt frotte.
Jeg mener igjen; å gjøre barna for varme om natten er ikke bra. Tenk selv hvor dårlig du sover hvis du svetter...
Vi får tross alt i mai, det er ingen fare for at de fryser ihjel!!!

Enig! [:)] Jersey er nå aller best da, for både store og små. Frotte er forferdelig hardt og vondt og ligge på. Og ingen fare for å fryse i hjel i mai nei.. hehe! [:D]

Får helt sponk av frotté. Så her er det bare jersey. Er jo så mye mykere og mer behagelig å ligge på. Tenk så myk og sart babyhuden er. Har selv hatt veldig varme unger som ikke har kunnet bruke pysj, helst bare body og bleie, så de har jo hatt en del hudkontakt med lakenet. Man skal ikke ha det for varmt om natta. Vi sover med åpent vindu året rundt, og ingen av ungene mine har vært mye syke eller frøset om natten av den grunn. [:)] Selv får jeg skikkelig "hangover" av å sove for varmt.

Back
Topp