Lagt seg godt til rette:)

Friele

Glad i forumet
Nå har lillemann festet hodet sitt:D Var hos jordmor i går, og hun kjente at han satt ganske bom ;) Kjente det lettet litt... tanken på å føde rompa først har streifa meg et par ganger!! 
Flere som har festet seg?? 
Nå gleder jeg meg veldig til å bli ferdig med å være gravid! Må si jeg er en smule lei... også kan jeg nesten ikke vente med å se lillemann:) 
Puh... i dag skal vi på ikea, og jeg har ikke lyst!! Men samtidig vil jeg bare bli ferdig med det nå (skal finne ny sofa og ny seng), slik at vi slipper å ha med baby inn dit... skal heldigvis ha med søstra mi også, i tillegg til samboer, så blir det for mye for meg så kan jeg fint oppholde meg på kafeen en stund jeg;) Ha en fin lørdag 

Så bra! :)
Min har nesten festet seg, var ikke så mye om å gjøre. Han er så å si klar til avreise :D Var på kontroll på torsdag, og da sa min jordmor at det ikke blir noe setefødsel på meg heller :p 

Det håper jeg å få høre om ca 2 uker :-)
Da skal jeg på ny kontroll..

Må være godt å vite at det blir "riktig vei" fødsel :-D

Kos deg masse på Ikea da :-D

Heldig! jeg var på 36 ukers kontroll på torsdag og lillegutt var absolutt ikke festet... Ligger med hodet ned da i det minste, så får håpe han har festet seg til jeg skal til jordmora om to uker :)

Her er det langt fra festet!
Tror ikke det skjer på en stund heller.. de veksler mellom å kjenne seteleie og hodeleie på kontroller, så jeg er rimelig spent på hva ultralyden 14. mars sier..

Her har lillemor festa seg, og ligger godt nedi bekkene :) Heldigvis :P Første mann festa seg ikke før fødselen. 

Her er hodet i alle fall i ferd med å feste seg, i følge JM (om det ikke har festa seg helt).

Her er den heller ikke festet. På langt nær. Men ligger riktig vei så håper det forblir slik.

Her var hodet ikke festet da jeg var på kontroll forrige fredag. Hun har lagt med hodet ned en god stund da... Men nå har magen min sunket ganske kraftig ned, så jeg er temmelig sikker at det har festet seg når jeg skal inn til ny kontroll kommende fredag! :-)

Var hos jordmor forrige uke og da var det så vidt festet. Skal til legen på torsdag så da får vi si hva hun sier. H#n ligger ihvert fall med hodet ned og jordmor sa at hun tvivler på at h#n skulle snu seg nå

Her ligger hodet godt plassert oppe med ribbeina. Håper han snur seg snart og ikke går seg vill inni der..

Her hadde han ikke festet seg sist, neste kontroll til uken så da får vi se :)
Men han lå godt ned i bekkenet sist og han har bare ligget med hodet ned i ukesvis, så regner med det er greit. :)

Hvordan kjenner dere om hodet er festet? Vår tulle har ligge med hodet ned i mange uker nå, men var ikke festet sist jordmortime iallefall. Men magen har sunket litt de siste dagene, jeg har ikke hatt halsbrann på to hele dager (det er veldig spesielt), jeg kjenner at hun snur hodet langt der nede til tider, og opplever mye nedpress.

Lykke'i'magen skrev:
Hvordan kjenner dere om hodet er festet? Vår tulle har ligge med hodet ned i mange uker nå, men var ikke festet sist jordmortime iallefall. Men magen har sunket litt de siste dagene, jeg har ikke hatt halsbrann på to hele dager (det er veldig spesielt), jeg kjenner at hun snur hodet langt der nede til tider, og opplever mye nedpress.

Det er jordmor som sjekker det :)

Ok :-) Visste at de sjekka det der. Men tenkte kanskje det var noe som i tillegg kunne merkes på kroppen, iallefall for de som har erfaringer fra tidligere svangerskap :)

Back
Topp