Lagt på seg lite

MissFlite

Glad i forumet
Litt tabu ting å spør om vekt kanskje, men flere som ikke har lagt på seg noe?

Jeg er 15+2, førstegangs, og veier nå kanskje 0,5 mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid, og det er ikke sikkert en gang for jeg veier meg ikke så nøye. Har pleid å veie mellom 59-61 kg før jeg ble gravid, veide meg til 59,7kg på første kontroll ved 12 uker og 59,8kg nå nettopp. Alt så fint ut på ul 12+4, men både lege og gynekolog sa at fra nå kommer jeg nok til å gå opp. Er jeg bare utålmodig? :bag:

Har slutta å være oppblåst og alt av klær passer og har ingen mage, så blir litt stressa når gravidapper snakker om å kjøpe mammabukser, ikke gå opp for mye og å kjenne spark :nailbiting:

Det er helt naturlig å ikke gå opp i vekt i første trimester. Har du slitt med dårlig matlyst og kvalme + oppkast?
Jeg gikk ned 14 kg første gang jeg var gravid.

Jeg er over halvveis, 23+3, og har kanskje lagt på meg 1 kilo. Normalt det også ;)

Det er helt naturlig å ikke gå opp i vekt i første trimester. Har du slitt med dårlig matlyst og kvalme + oppkast?
Jeg gikk ned 14 kg første gang jeg var gravid.
Dårlig matlyst ja, men ikke kastet opp noe. Jeg vet jo det er normalt i første trimester å ikke legge på seg, så jeg har ikke stressa noe, men nå som jeg er forbi føler jeg at det "forventes" at jeg skal gå opp mye. Så trengte bare litt erfaringer fra andre som ikke har lagt på seg, for å føle meg normal igjen :angelic: Jeg er forøvrig normalvektig iflg bmi som utgangspunkt .

Det høres helt vilt ut å gå ned 14 kg som gravid, da må du ha vært veldig dårlig?

Jeg er 13+4 og har gått ned 6 kilo. Har hatt dårlig matlyst og så ble jeg syk. [emoji28] Går nok opp etter hvert.

Huff, ikke kjekt! Jeg gikk ned 3 kg pga mye oppkast da jeg var gravid og mistet sist, og da følte jeg meg helt uthula og svak.
Går bra her, har litt å tære på. [emoji5]️ Men er ganske trøtt hele tiden. Bør nok sjekke jernlageret [emoji28]

Jeg har gått ned et kilo så langt, er 15+3. Har hatt dårlig matlyst jeg også..

Jeg gikk opp 2 kg, ganske fort, så ble jeg syk m influensa..og sammen m det kom svangerskapskvalme..+ skikkelig omgangssyke.. For 3 uker siden fikk jeg også sv.dia, som jeg prøver regulere m kosten.. Så jeg har gikk ned igjen de 2kg , så nå er jeg på startvekt.. [emoji85] Det skal veldig mye til før det er til skade for foster, de tar til seg det de trenger..selv om du får i deg lite.. [emoji6]

Sist gang gikk jeg ikke opp før uke 28. Hadde lagt på meg 3 kg siden uke 24. Da var jeg veldig dårlig og hadde null matlyst helt til uke 16.

Nå har jeg lagt på meg 3 kg bare i første trimester:rolleyes:

Jeg er 13+4, og har gått opp rundt 1 kg. Har hatt god matlyst hele tiden, ingen kvalme. Hadde egentlig trodd at jeg skulle ha gått opp mer til nå :D Det kommer nok tidsnok, tenker jeg!

Jeg er i uke 16 og har gått opp 0,5 kg fra startvekt.
Tar seg nok opp fremover da lille nurk dobles i størrelse ukentlig fremover. [emoji6]

Straks 12 uker å ligger stabilt på samme vekt som jeg hadde før jeg ble gravid.
Har vært en del uggen, så matlysten har ikke vært på topp.
Håper jeg begynner å legge på meg snart, for jeg vil opp mest mulig i vekt [emoji4]

Jeg er 13+5 Og har nå lagt på meg 2 kg. Regner med kiloene kommer til slutt. Har de andre gangene lagt på meg 20+ , er litt spent hvor mye det blir denne gangen da det er tvillinger ;)

Dette er så individuelt og normalen er stor. Fosteret tar det det trenger, og om det så er lite igjen, er det evt bare du som får "svi" for det. Don't worry!
Jeg gikk derimot opp alt for mye sist, 20 kg, og er nå redd for at det skal skje igjen. Vekta viste opp 1,4 kg i dag uke 14+5.

Har også lagt på meg 1,3kg nå og er 14+1. Husker fra sist at jeg la lite på meg første trimester, men det var i siste trimester trur jeg at jeg la på meg 0,5kg i uken [emoji28] totalt sist la jeg på meg 12kg. Men det er veldig forskjellig ja, har venninner som ikke la på seg i det hele tatt og opptil 30kg [emoji4]

Huff, 13+5 og lagt på meg fire kilo. Utrolig dårlig strategi, men spiser vel bort kvalmen for å overleve [emoji28]

Jeg er 13+1 i dag og har gått opp 1,5 kg til nå, men ingen av buksene mine passer lenger [emoji23] så tror de kgene har satt seg på hoftene og rompa [emoji85]

Back
Topp