Laget gratulasjonskort (bryllup)

everonic

Elsker forumet
Her har eg i kveld laget mitt aller første gratulasjonskort til bryllup.
Fargene har eg valgt ut ifra temaet de hadde i bryllupet på filippinene i januar.
Ris og ros tas imot med stor takk

så flott kort da! og gøy for dem at du tar opp farger så dem har som temafarge da! gjennomført!

selv liker jeg best når det er panel (papp/kartong) også bak motivet slik att det blir en ramme rundt det. Penest når en da bruker fargene som selve kortet er, slik at det harmonerer!

ORIGINAL: LilleMusMei

så flott kort da! og gøy for dem at du tar opp farger så dem har som temafarge da! gjennomført!

selv liker jeg best når det er panel (papp/kartong) også bak motivet slik att det blir en ramme rundt det. Penest når en da bruker fargene som selve kortet er, slik at det harmonerer!

Takk for fin tilbakemelding, setter stor pris på det.
Eg e temmelig ny på kortlaging, så e kje inne på alt.
Ka mente du med dette med panel, har du eksempler på kor det ser ut?
Har brukt papp/karton eller bazil på alt på kortet, tror det heter det...[8|]

ORIGINAL: everonic

bazzil er veldig bra! jeg bruker nesten bare det selv....
panel er dem bakgrunnsarkene en bygger kortet opp med. dine panel er det lyseblå og hvite arket.
Jeg hadde bygget opp motivet på samme måte slik att det lixom får en ramme på en måte....
eks:
her ser du att motivet med pusekatten er bygget opp med 2 panel som blir som ramme på bildet.

Her har jeg bare brukt 1 panel som virker som en ramme på ku-bildet

Et lite spm utenom tråden:
LilleMusMei: hvor får man kjøpt slike blå blomster du har på kortet du laget?
(ikke meningen å kuppe tråden[;)])

ORIGINAL: toblirtre

Et lite spm utenom tråden:
LilleMusMei: hvor får man kjøpt slike blå blomster du har på kortet du laget?
(ikke meningen å kuppe tråden[;)])

Det går så fint, håper hun svarer deg for de blomstene kunne eg tenkt meg og [:D]

ORIGINAL: everonic

bazzil er veldig bra! jeg bruker nesten bare det selv....
panel er dem bakgrunnsarkene en bygger kortet opp med. dine panel er det lyseblå og hvite arket.
Jeg hadde bygget opp motivet på samme måte slik att det lixom får en ramme på en måte....
eks:
her ser du att motivet med pusekatten er bygget opp med 2 panel som blir som ramme på bildet.

Her har jeg bare brukt 1 panel som virker som en ramme på ku-bildet

Først av alt, to kjempe nydelige kort du har laget.
No forsto eg ka du mente bedre ja, og eg bruker som regel ha det bakom motivet eg stempler,
men her så fant eg ut at eg ville ha det helt enkelt. Ska lage et bryllups kort til (i kveld håper eg), så då blir det nok muligens tilbake til den metoden.
Tusen takk for tips og sånn, setter kjempe stor pris på det [:D]

Back
Topp