Lager virkelig noen riskrem på det viset? :-O

*Labambie

Forumet er livet
Hørte på matbutikken for en en liten stund siden, et ungt par som skulle lage riskrem i morgen, de hadde kjøpt vanlig Uncle Ben's hurtigris som de tydeligvis bare skulle blande med krem. Kan det bli godt da? 

eee
en ska da bruke grøtris ut fra det ejg har lært

æsj. Hørtes ikke helt bra ut. Ikke sikkert de veit hva riskrem blir laget av.

Usj.
Når vi hadde lyst på hurtig riskrem så pleide mamma å kjøpe sånn ferdiglaget grøt fra Fjordlands som hun blandet med krem. Det er vel lettere enn å koke ris. :p

Ehhm... Tilogmed jeg som er den mest håpløse på kjøkkenet skjønner at man må bruke ferdig grøt..
Jeg har kjøpt fjordland da, for jeg gidder ikke stå og koke grøt i år :P

Eh det blir jo ikke det samme i det hele tatt... Riskrem lages jo på risGRØT.

Trodde man kunne koke risGRØT på uncle bens ris.  Hvordan aner jeg ikke, men bare hørt det går.

Men er vel ikke den skarpeste kniven i skuffen da nei!

ingenting som forundrer meg akkurat at folk gjør. leste på nettet i går at folk tiner kalkunen med hårføner. så enkelte prøver det meste.

Aner ikke om det er mulig eller ikke, men det strider mot min oppfatning iallefall.

viss du j\koker ris lenge nok med melk så blir det grøt det og, men å blande med kun kokt ris tror jeg en kun prøver på en gang

men hurtigris funker vel ikke om du kker det lengr,blir jo bare mos.

her har jeg kokt en sånn pose med risgrøt, så blandes den i krem og mandeldråper i morgen,saus blir nymoste jordbær med sukker. :)

Finnes vel verre ting å spise. Appelsinris lages jo med slik ris og det er da godt. Er ris, krem og appelsin, så ikke store forskjellen. Men klart, det blir jo ikke som skikkelig riskrem, tenker de finner ut at det egentlig ikke er sånn den skal være når de spiser det.

Ja det spørs hvordan de lager kremen det. Kan godt hende at de liker den sånn. Det er mange grunner for at folk gjør som de gjør. Etter denne graviditeten er jeg ikke forundret lenger :p Har spist to glass med tomatsild på en uke og alle vrir trynet sitt når jeg forteller det :p Spiser ting som jeg for noen mndr siden, brakk meg av :p

turboquattro skrev:
ingenting som forundrer meg akkurat at folk gjør. leste på nettet i går at folk tiner kalkunen med hårføner. så enkelte prøver det meste.

Fy søren, holdt på og daue av latteremoticon

Eh, jeg lager riskrem, eller ris ala mande som jeg lager, med risgrøt jeg da

turboquattro skrev:

Jeg tørker klærne mine med hårføner om det haster :p Har ikke hatt tørketrommel på noen år. Må jeg ha den lille svarte, så må jeg det :p

Lissyjane skrev:

turboquattro skrev:

Jeg tørker klærne mine med hårføner om det haster :p Har ikke hatt tørketrommel på noen år. Må jeg ha den lille svarte, så må jeg det :p

Jeg og. Tar de på, og føner meg selv, da tørker det fort.

Miriel skrev:

Lissyjane skrev:

turboquattro skrev:

Jeg og. Tar de på, og føner meg selv, da tørker det fort.

Godt vi er flere xD Jeg tørker det ikke med klærne på meg, men det er fordi at da strekker jeg det :p

turboquattro skrev:

Det stod på vg-nett her idag at skal man hurtigtine en kalkun så tar man den i en pose og legger den i en bøtte med kaldt vann. Tar ca 2,5 t å tine den. :p

Back
Topp