Lager minnealbum til LilleMini ♥

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
Sist laga eg og et album/scrapbook med alt av bilder fra positiv test, alle UL'ne, voksende magebilder og ellers det som skjedde av store ting det første året :-) nå er eg igang igjen :-D åh e så gøy og kjekt! :-) så nå gleder eg meg til OUL så eg får satt inn noe mer i albumet :-D tihi
ser i jentas album ofte og ser tilbake på det kjekke som har skjedd :-D

Flere som lager album? :-)
ellers er det en veldig koselig ting å gjøre i vente tida som et tips ;-)

Øveste er jentas album og nedeste e starten på lilleminis ;-)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1401424858149.jpg
    1401424858149.jpg
    83,1 KB · Visninger: 42
Har lyst til å lage det eg og :) men har ikkje funnet noen scrappealbum eg har likt enda.. Noen tips? :)

babyjente 27 Juli ♡

Oi så flink du er!
Jeg mangler sånne gener jeg ;)
Takk :-)
Hehe sånne gener kan du produsere vettu ;-) men ja e en kreativ sjel ;-) med 7 år innen forming og kunst og håndverk bør en ha litt slike gener :-P men dette får alle til :-D

Last edited:
Har lyst til å lage det eg og :) men har ikkje funnet noen scrappealbum eg har likt enda.. Noen tips? :)

babyjente 27 Juli ♡
Vet du eg kjøpte mitt på nille eg, sånn med ringperm og svarte ark tror de bare har enn type i ulik str. Enkelt og greit :-D Med 19 ark. Det andre albumet mitt er sånn album der arka sitter fast med sånne hvite skilleark. Reiv ut de hvite, men ja liker ringperm best :-) da det andre albumet har begynt å løsne i limet allerede bak der alle arka e samla! Krise! :'(

Vet du eg kjøpte mitt på nille eg, sånn med ringperm og svarte ark tror de bare har enn type i ulik str. Enkelt og greit :-D Med 19 ark. Det andre albumet mitt er sånn album der arka sitter fast med sånne hvite skilleark. Reiv ut de hvite, men ja liker ringperm best :-) da det andre albumet har begynt å løsne i limet allerede bak der alle arka e samla! Krise! :'(

Nille ja, så lurt :) bare sett sånne dyre på fotobutikk eg :P får ta meg en tur der en dag då :)

babyjente 27 Juli ♡

Nille ja, så lurt :) bare sett sånne dyre på fotobutikk eg :P får ta meg en tur der en dag då :)

babyjente 27 Juli ♡
Ja trur dette kosta 79 eller 89 kr ;-)
Tror de fleste bokhandler har :-) europris? og har du clas Olson i nærheten har de sikkert der og :-D

Så morro :)
Jeg har alt på PC, arrangert slik at jeg kan trykke på en knapp og la Lille selv se på alt av bilder og filmer :)
Veldig kjekt :)

Så morro :)
Jeg har alt på PC, arrangert slik at jeg kan trykke på en knapp og la Lille selv se på alt av bilder og filmer :)
Veldig kjekt :)
Smart ja :-) har masse bilder på pc og som eg har sortert mnd for mnd eg da det første året siden mye skjedde det året og så år for år når ho blir større ;-)
Men må ha noe fysisk også ;-)

Smart ja :) har masse bilder på pc og som eg har sortert mnd for mnd eg da det første året siden mye skjedde det året og så år for år når ho blir større ;-)
Men må ha noe fysisk også ;-)

Ja jeg er igrunn enig og barnehagen gjorde noe veldig fint første året.

En uke etter at hun begynte så kom de å gav meg 7 fargede ark av den tykke typen (ikke helt kartong men nesten).
Finn bilder av familien og ting som betyr mye for henne, så lager du et album. Etterhvert som hun vokser til fyller vi på med minner fra barnehagen. Under hvert bilde står en liten tekst.

Alle barna hadde hver sin og det var kjempepopulært å se i både sin egen og andre's.
Sånn ble barna kjent med seg selv, familien sin og sine venner.
Alt sammen ble laminert, satt hull i og stripset sammen.
Jeg tror jeg blir å lage noe lignende til bittelille om ikke h*n kommer i en barnehage som gjør det.
Fargerikt og stødig for barna å bla i selv. Så enkelt og så fantastisk!

En uke etter at hun begynte så kom de å gav meg 7 fargede ark av den tykke typen (ikke helt kartong men nesten).
Finn bilder av familien og ting som betyr mye for henne, så lager du et album. Etterhvert som hun vokser til fyller vi på med minner fra barnehagen. Under hvert bilde står en liten tekst.

Alle barna hadde hver sin og det var kjempepopulært å se i både sin egen og andre's.
Jeg tror jeg blir å lage noe lignende til bittelille om ikke h*n kommer i en barnehage som gjør det.
Oj så kjekt :-D det her hørtes veldig kjekt ut for de små ;-)

Noe slikt gjorde de i jenta min sin forje barnehage. Da lagde de " boka om meg "
Da lillebror begynte i høst så laga de " huse mitt " med bilder av søsken, foreldre, dyr og besteforelder. Noen som han kunne kjenne igjen. :) Synes det er en kjempefin ting de gjør i barnehagen :D

Jeg er ikke noe flink med scraping, går med på handarbeid her :P

Nå fikk jeg og lyst til å lage! Det så veldig kjekt ut :) Har en sånn ferdig bok, mitt svangerskap, men liker å kunne lime inn bilder og ha litt mer frihet :)

Skulle ønske jeg hadde skriver :( vil skrive brev i svangerskapet som barnet får ved konfirmasjon eller 18 årsdag. Om det blir med i en bok eller i ramme får årene vise. Helt blank på vinkling enda :p

Nå fikk jeg og lyst til å lage! Det så veldig kjekt ut :) Har en sånn ferdig bok, mitt svangerskap, men liker å kunne lime inn bilder og ha litt mer frihet :)
Ja :-D mer frihet :-)
Slik har eg og på jenta, fikk til fødsel av mamma, og fylt inn alt så langt alderen er nå :-p de er veldig kjekke de og med mer informasjon om alt mulig lissom. ;-)
mamma har slik bok på oss barna..men er lissom 1/4 av boka som e fylt inn..kjedelig å lese :-p haha

Last edited:
Skulle ønske jeg hadde skriver :( vil skrive brev i svangerskapet som barnet får ved konfirmasjon eller 18 årsdag. Om det blir med i en bok eller i ramme får årene vise. Helt blank på vinkling enda :p
Åh så kjekt :-) men du ka jo f.eks skrive ut på et bibliotek o.l viss du lagrer det på minnepenn :-)
Eg har et par brev i minneboka til jenta fra meg "mamma". Skrev 3 stk trur eg og et om selve fødselen. Ikke grove detaljer :-p men hva som skjedde og hva vi gjorde før og etter . Mest for min del men ble bra skrevet ;-) hehe
Og sp skreiv mannen et lite et om første gang han holdt henne. Får frysninger når eg leser det :')

Men lika det å gi i gave altså! Det må du gjøre :-D

Tror det blir et til barnet med "du har vært i magen til mamma", vinkling til barnet begynner å lure på den slags, eller bare for kos. Et blir det av at vi ventet, hvordan det var å se på ultralyd/høre hjertet slå, hvor ønsket h*n var og er, hvor glade vi var da h*n kom til verden og vi fikk første møte. Et må det bli fra far, hva han vil skriver er helt opp til han. Det til h*n blir ungdom vil jeg gjerne ha litt mer om at mamma begynte på skole, valgte å få h*n selv om jeg hadde mye vondt i kroppen og ikke var utdannet. Hva jeg tenkte når jeg fant ut at jeg var gravid osv. Generelle ting jeg kunne tenkt meg selv, fra mamma.

Biblotek var en smart ide, skal notere meg til senere! Er litt redd for å skrive feil, ikke fint osv. I en sånn bok, ikke bare å rette på. Derfor nøler jeg, samtidig som jeg virkelig vil og synes det er så gøy for barnet. Ville også hjulpet barnet å forstå dersom det blir ventet søsken senere :)

Har tenkt litt på vinkling som du ser, hehe. Prøvde å quote, men appen kutter av siste setning slik at jeg ikke ser hva jeg skriver :)

Sist laga eg og et album/scrapbook med alt av bilder fra positiv test, alle UL'ne, voksende magebilder og ellers det som skjedde av store ting det første året :) nå er eg igang igjen :-D åh e så gøy og kjekt! :) så nå gleder eg meg til OUL så eg får satt inn noe mer i albumet :-D tihi
ser i jentas album ofte og ser tilbake på det kjekke som har skjedd :-D

Flere som lager album? :)
ellers er det en veldig koselig ting å gjøre i vente tida som et tips ;-)

Øveste er jentas album og nedeste e starten på lilleminis ;-)
Så gøy!

Vi gjør det digitalt. Samboeren min er hobbyfotograf og har et veldig bra kamera, så alt av bilder (vi tar magebilde hver helg) lagres på PCn der han redigerer og stiller inn farger riktig osv. også kommer vi til å lage en bok av det :) Har lagd bøker med bilder før også, veldig fint for da kan besteforeldre evt. også få et eksemplar :D

Ser kjempe bra ut. Bare jeg har hatt tålmodighet til det. Var god på sånt før. Hmmmm... Men vi har mye familie langt unna... Nordpå og i utlandet. Har lyst å lage en bilde bok med personene i... Er det noe for et lite barn når den tid kommer? Når klarer de nevnt. Å huske slike ting. Blir jo som en peke bok.

Har du foresten tips til hva som bør være i en minnebok vis jeg skulle slå på stortromma og bli litt Rebellkort av meg. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ser kjempe bra ut. Bare jeg har hatt tålmodighet til det. Var god på sånt før. Hmmmm... Men vi har mye familie langt unna... Nordpå og i utlandet. Har lyst å lage en bilde bok med personene i... Er det noe for et lite barn når den tid kommer? Når klarer de nevnt. Å huske slike ting. Blir jo som en peke bok.

Har du foresten tips til hva som bør være i en minnebok vis jeg skulle slå på stortromma og bli litt Rebellkort av meg. :)

Sent from my iPad using BV Forum
Hmm ja si det :-p
I min til jenta så har eg med ( født november):
Ja graviditetest, første møte på UL, 2., 3.ul for hadde flere sist. Så skrev eg brev til henne i magen fra meg. Tok bilder av meg pappa og magen med selvutløser så hadde vi bilde av oss sammen :-) så fødselen og bilde fra de som var på besøk der, første bad og hjemreisebilde. Så bilde av besteforelde og oldeforeldre hennes med henne. Oldeforeldrene hadde eg og med hvem sin side de hørte til og hvor de budde. Evt hvem nr i oldebarnrekka ho var i. Og mi ble oppkalt etter ho ene så da skrev eg det og :-) tante/onkler og søskenbarna hennes. bilder fra avisene.
eh Så var det første jul/nyttår. Limte og inn årets julekort :-)
Så var det dåp. Limte inn borkorta våre og selve innbydelse, takkekortet og ellers fra dåpen.
Første grøt, barselgruppa, 17, mai
Så har eg med et oppsummeringside fra de d første 10 mnd med datoer for alle de tingene som har skjedd med henne..som flytta over i egen seng, rulla over.. soverutiner, første overnatting, krabbe, sitte, knall og fall :-p tenner og da ho reiste seg og begynte å gå! ( skrev dagbok eg fra hele graviditeten og videre så hadde dato pp alle tingene :-p hehe)
Hånd/fotavtrykk fra 3 mnd og et da ho var 11mnd..
Litt ellers utebilder sommer, høst og vinter. . Så bursdag! Så siste som var plass til var jula igjen.

Ja dette ble langt. .men kanskje du får litt inspirasjon. Eg liker veldig godt alt eg har med og trur oppsummerer hennes første år bra :-)

Slå deg løs å bli en rebell! :-D :-D

Back
Topp