Lager i fryser ;)

Januarjente17Oktobergutt19

Forelsket i forumet
Vi får endelig fryser i dag og jeg kjenner veldig på at jeg må begynne å fylle opp der til hun melder sin ankomst slik vi har et lager når det kommer besøk den første tiden :) hva har dere baket lager av eller tenker å lage? :)

Vi har kun den fryseren under kjøleskapet, så har ikke plass til å bake opp noe, men om vi hadde det ville jeg lagd en sjokoladekake og delt opp i stykker og frosset, lagd brød/horn eller rundstykker, og noen store porsjoner med ulike gryteretter frosset i middagsstørrelser så vi hadde noen kjappe og sunne måltider klare til barseltiden.

Sniker fra februar:-p så lurt! Dette tenkte jeg ikke på sist. Jeg kommer til å bake en kringle,sjokoladekake, rundstykker, karbonader,kjøttkaker og litt annet. Kjekt å slippe å kjøpe i hui og hast:-)

Vet ikke. Sist hadde jeg tenkt å bake. Var ikke i form, men bakte alikevell kjeks. neste dag ble babyen født. men Kanskje vi gjør det mer nå. travelt allerede med middag

Her kommer han rundt nyttårsaften, så her blir det julebakst ;) ellers er det ingen som forventer at man har noe hjemmebakst å tilby :)

Her kommer han rundt nyttårsaften, så her blir det julebakst ;) ellers er det ingen som forventer at man har noe hjemmebakst å tilby :)

Nei, er jo egentlig ikke det, sånn til gjester. Tror folk flest er flinke til å ta med noe på barselbesøk? Men kjekt å ha litt på frys uansett til et plutselig besøk og noe brødmat til eget bruk :)

Kommer ikke til å bake noe til folk som kommer på evt. besøk, det får de ta med selv, og har egentlig allerede sagt i fra.. Hahaha. Men skal lage en del middager som skal fryses slik at vi får i oss sunn og rask middag på dagene vi ikke orker å lage noe selv :)

Jeg ble sykt irritert på besøker som forventet det ene og andre i barseltiden. Da sikter jeg til min manns søsken. (Relativt unge og uetablerte)...så gav tydelig beskjed om at det burde vert omvent. Men kan være lurt å fylle frysen til seg selv.hehe. det har vi gjort siden lillebror ble født. Greit på travle/syldomsdager med et lager. Baker brød som jeg fyller i nederste skuff. Alltid noen porsjoner lapskaus og somregel en kake eller 2 om vi har plass. Dette til besøk og ikke planlagt barsel besøk. 2 gjengangere vi syns er like gode opptint er suksessterte og snickerskake:happy::happy:

Skal ikke bake og lage noe, er ikke glad i frossen opptint mat :p Ganske sikker på at de vi kommer til å få besøk av i barseltiden er fornøyde med en kopp kaffe og ikke forventer at vi disker opp med bakst.

Skal ikke bake og lage noe, er ikke glad i frossen opptint mat :p Ganske sikker på at de vi kommer til å få besøk av i barseltiden er fornøyde med en kopp kaffe og ikke forventer at vi disker opp med bakst.

Nei, er jo egentlig ikke det, sånn til gjester. Tror folk flest er flinke til å ta med noe på barselbesøk? Men kjekt å ha litt på frys uansett til et plutselig besøk og noe brødmat til eget bruk :)

Ja sant det. litt brød og grønnsaker og diverse som man vet har behov for er alltid greit å ha i frysen :) men om vi mangler noe er eg klar for å sende sambo på butikken :)

Jeg er ikke så glad i mat som har vært frosset. Mannen får lage mat (som regel han som gjør det uansett haha). Brød kan man få levert på døra :D

Vil forresten tipse om Hverdagskassen til Godt Levert. Koster 500 for to personer i fire dager med veldig veldig enkel mat. Tror denne blir en fast gjenganger hos oss i tia etter fødsel. Mye av magen her innebærer bare oppvarming. Enkel mat, levert på døra. Supert!

Back
Topp