Lager du ticker så ukene stemmer, eller terminen?

*Stella*

Forumet er livet
Ja, alt man kan lure på...

Jeg irriterer meg stadig over at jeg ikke kan få en ticker som både stemmer med hvor langt på vei jeg er, og hvor lenge det er igjen.
Jeg velger å lage ticker som viser rett på hvor mange uker og dager på vei jeg er, men da viser den altså to dager for kort til terminen.
Det gjør jo ikke så mye nå, det er enda lenge til termin, så om det står 235 eller 233 dager, så bryr jo ikke det meg, men det er litt irriterende når det nærmer seg termin, det er stor forskjell på "2 dager igjen" og "4 dager igjen". Nemlig!

Ja, jeg vet, det er en filleting, men sånne småting tenker jeg på.

Det er jo særlig nå i begynnelsen synes jeg, stor forskjell på å være 9+5 og 10+0 f.eks. Eller særlig 11+5 eller 12+0 kanskje... så jeg vil den skal vise rett på uker og dager.

Ha gjør dere?

rett på uker og dager[:)]

Jeg fixa den så den er ca der jeg er nå, altså 9 +4
men jeg har jo egentli ikke noe termin da =)
Man får jo ikke rett termin før ul i uke 19 ?

UL-termin får man i uke 17-19 en plass ja, da lager jeg ny (rosa eller blå dersom de ser kjønn)

Enn så lenge har jeg den altså etter det jeg selv har beregnet, siden jeg vet når jeg hadde eggløsning. (ikke beregnet fra mens, jeg har ikke 28 dagers syklus)

Men problemet blir jo det samme da. Lager jeg med den terminen UL tilsier, sier den at jeg er to dager lenger kommet, bytter ikke uke på rett dag. For å få rett uke, må jeg bruke en termin to dager før min UL-termin.

Jeg har nå laget etter antall dager jeg er på vei. Men jeg mener at jeg sist klarte å lage en som viste rett begge veier, hvis jeg tastet inn både termindato + når siste dag i mens var... nå er min på bærtur. Av en eller anna grunn viser den 30 dager mindre enn alle andre tickere.. så jeg skal visst ha et kortere svangerskap enn de fleste her [8D]

ORIGINAL: *Emma08*

rett på uker og dager[:)]

Back
Topp