Lager du deg rede? oppheng?

FirstTime

Elsker forumet
Jeg mååå bare lage en liten tråd og høre om dere er blitt like gnukkete med støvkluten!!

Energi nivået har jo sunket betraktelig i disse dager men har sykelig oppheng i at alt skal fikses og ordnes. Alt skal helst være rent, oppvasken tom, ikke noe skittent tøy, bad skal være rent, vinduer pusset, masse ekstra mat i frysen,bilen ren innvendig og utvendig, alle kontorpapirer ordnes, boder være ryddet, budsjetter settes opp (ehh..det er det grunner for) ...og så over på mer sykelig ting......pledd og dyner ristes nesten hver dag,,,,det luftes hele tiden,,,,,,overstelle meg selv for det orker jeg jo ikke når bebis kommer, dvs peeling, hårkurer, shaving, tanntråd....når jeg gjør alt dette tenker jeg att jeg er klar til føde, T.om når jeg shavet leggene igår tenkte jeg, ja nå kan jeg jo legge beina opp foran folk... [8|][8|]

HEEELT OPPHENG HER!Er jeg sjuk i hue el?? Går vel og merke i rykk og napp så er til leve med men herrgud kan ligge legge de merkeligste lister om natten. I natt fant jeg ut att jeg må da for alle del ikke la duken ligge ute på verandabordet...da blir den jo skitten!!!

Hehe...har jo lest om gravide og våres reder..tror det er tilfellet her

Vil høre om dere og!!???? Oppheng??

Jeg begynte ganske tidlig med dette egentlig.
Bakte kaker til gjester som skulle komme etter fødsel og pakket det ned i fryseren. Vasker og gnukker, tørkerstøv av stellebord osv. Innkjøp, innkjøp og atter innkjøp.
Men, min kjære hole samboer har spist opp alle kakene og det var maaange[:@]
Tror jeg drøyer den kakebakingen til etter fødsel nå.
Eller så får gjestene får ta med seg kake de første gangene.. hehe..
Og så har vi fått det for oss at alle hvitevarer må være nye før babyen kommer[8|]

Skal selge kjøleskap, komfyr og oppvaskmaskinen min.
Må ha penger til ny oppvaskmaskin, kjøleskap skal kjøpes i dag.
Alt i børstet stål seff.

ORGINAL: Monicus

De gjestene jeg husker best fra forrige gang, er det som hadde med seg kaker/bevertning selv. Du er så sliten og trøtt etter fødselen, at det siste du vil tenke på er baking og traktering av gjester.
Jeg skal ALLTID ta med mat selv når jeg skal besøke babyer!
Og så er det lov å si nei til besøk de første ukene, det må du ikke glemme.

ORIGINAL: 2gang

ORGINAL: Monicus

De gjestene jeg husker best fra forrige gang, er det som hadde med seg kaker/bevertning selv. Du er så sliten og trøtt etter fødselen, at det siste du vil tenke på er baking og traktering av gjester.
Jeg skal ALLTID ta med mat selv når jeg skal besøke babyer!
Og så er det lov å si nei til besøk de første ukene, det må du ikke glemme.

Det er så godt at du sier det.
For jeg vet at jeg ikke orker at familien/venner skal ut og inn av dørene her i tide og utide..

Sorry FirstTime ikke meningen å kuppe tråden din.

ORIGINAL: chello

Er vist en rede-bygger jeg og. Blir helt fra meg vist jeg ser et hår (har 3 dyr så det skjer ofte) .. eller vist lucas kommer inn med diverse leker. Men er nok blitt latere for hver dag som går.... Men kjenner dette behovet for rydding melder seg som oftes om kvelden rett før jeg skal legge meg. Da kan det lett bli mye styring rundt omkring..

Klarer du å få bort hårene?[8|] Ser like møkkete ut her 3 timer etter at jeg har vasket. Visste du at hundene røyter mer etter kastrering? De gjør det, mye mer!!

ja !!! ej he aldri våre so ryddi før so ej e no!! [8|]
å vist ej finne ut at en plass må ryddast , so må d skje me en gong vist ikkje so bli ej gåande å irritere mej!!![8|]
alt ska skine før tida hehe[:D]

Det er samboeren min sim tar seg av det meste av husarbeid her, Men Jeg baker og sånn.... [:D]

joda...samme her...Baket og baket så nå er fryseren helt full...Skreiv ei liste ganske tidlig på hva som skulle gjøres...Er akkurat samme som deg firsttime.. får helt panikk og må alltid ha alle klær vasket og ordnet...skal ikke være en kopp på bordet når jeg går å legger meg...

det er noe med disse hormonene som gjør at vi blir slik...er jo litt godt å ha noe å gjøre mens man venter...livredd bare for at jeg ikke skal bli ferdig..

Ja så dette "lage rede og gravide" jeg leste stemmer virkelig bra.

Hm, men dere satt jo noen griller i hue på meg her da. Baking. ...[&:]
Serverer som regel  is, småkjeks og evnt noen bær jeg.....  passe på ha det i frysern iallefall.. Ut handle det idag[:D]

(Fant forresten ut noe godt her som Grethe Rhoede skrev. Bær med sånn Kesam Vanilje oppå. Er mye sunnere en vaniljesaus og fløte og slikt. Og nam den kesamen var god. Harn på daglivare...)

Et godt tips FirstTime, har lenge lurt på om jeg skulle prøve den!

Den er nok god på masse rart. Hender jeg hakker litt bananer og slikt og har på og....nams...

Veldig naturlig vaniljesmak, ikke fake, ser jo att det er sånne små sorte oppmalte vaniljestang korn i den...

*KOser meg med ferske blåbær med melk og sukker jeg nå*

Jeg og vil ha blåbær!!!!!
Nå har jeg endelig skjønt at det snart er noe på gang. Skjønte det vel da jeg var på UL i dag. Så nå skal jeg ned og vaske hentesettet, det blir jo en jente, så da kan jeg vaske det rosa hentesettet mamma har kjøpt til meg.
Mannen min har henta ned bagen til vogna. Han hadde gjort det etter at jeg hadde lagt meg i går. Kanskje han er redebyggeren her?
Og så må jeg pakke bag i helga, det skal jo bli litt gøy.
Nei, nå skal det ordnes jenter (om jeg ikke sovner i sofaen da).

Back
Topp