Lager du babymaten selv?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Lager du babymaten selv, har du god kontroll på hva maten inneholder. Du kan også variere mer enn om du gir mat på glass. Ernæringsfysiolog Maiken Walle deler sine beste oppskrifter på god, sunn og enkel babymat!

Les mer her

Har du noen gode oppskrifter å dele?

Fin artikkel, mye der jeg skal prøve.
Syns det er greit å lage mat nå som det er en og en ingrediens. Tror det blir glass når han sksl ha mer hel middag....

Dytter denne - selv lagde jeg ingenting til eldste og mye til yngste - hadde lært litt på noen år ;)

Det ho har smakt til nå har vært hjemmelagd :-)

Men ikke kommet lengre enn til grøt og bitte litt grønnsaker. Spiser frukt i babyfeeder.

Tenkte å prøve litt middag snart ;)

Lagde all babymat til min første og tenker å gjøre det samme nå. Det er ikke mye jobb i det hele tatt - lager slikt at det blir flere opsjoner og fryser ned. Grønnsaker kokt på rist bevarer næringsstoffene godt. Moset søtpotet, persillerot eller gullerot som "base" er en vinner - blandet med litt ulike andre grønnsaker og etter hvert litt kjøtt/fisk blir det variasjon i smak. Brukte å blande inn mindre mengder av bønner, grønnsaker, tomater, mais, ris, pasta osv - det vi selv brukte til middagen i "basen". Ikke for mange ingredienser på en gang to til fire i starten - blandet også inn litt morsmelk spesielt i begynnelsen - gir mildere smak er dessuten en kjent smak;)

Back
Topp