Lager dere middag hver dag ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Nei, men minst 4-5 ganger i uken :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, spiser middag hver dag! Det varierer, spiser mye forskjellig.. :)

Ja , absolutt .. Eg syns felles måltider som middag og kveldsmat er veldig viktig og ikkje minst koseligere å spise sammen :)
Lager mye wok , Gratenger , gryteretter med tilbehør og har vi mye på oss den dagen så lager vi f eks omelett med salat og brød :)

Vi lager middag hver dag, med mindre vi skal bort på middag :)
Noen dager er det jo ganske travelt, og da kan det være at det blir brødskiver i stedet for røring i gryter.
Vi spiser ganske variert vil jeg si, liker det meste her i huset :)

Ja, å spise måltider sammen er stas, syns jeg, og jeg vil at det skal være noe barna tar med hjemme i fra.

Vi spiser ganske variert, og lager alt fra bunnen av som regel. Det blir pølsemiddag en gang i blant når vesla får bestemme, men det er ingen gjenganger vil jeg si :p

Lager og spiser alt mulig, prøver å få inn en fiskemiddag i uken, eller så spiser vi mye grønt, grønnsaker, salat og div tilbehør, så kjøttintaket pr middag er ikke bestandig så stort;)

Lager middag stort sett hver dag, men noen ganger kan det være så enkelt som karbonade og speilegg på brødskiva:-)

Gjengangere er:
torsk med potet,gulrot og sellerimos
Spaghetti med kjøttsaus (hjemmelagd)
Taco :-p
Ulike gryteretter (av og til pose der)
Hjemmelaget burger med foccaciabrød

I dag blir det hjemmelaget paneng gai. Det tror jeg nesten ikke vi har spist siden vi fikk barn :-)

Lager middag hver dag :) men noen dager blir det latmannsmiddag :) noe som går rett i stek ovnen eller mikro :)
Gjengangere er :
Stekt fisk med rømme eller hvit saus og grønnsaker
Spagetti i kjøttsaus
Kjøttkaker i brun saus.
Så har vi en suppedag i uken med brød og sånn. ( Tomatsuppe / grønnsaksuppe / brokkolisuppe / fiskesuppe ) de dagene begge jobber sent.
Lasagne med salat / brød
Taco

Men prøver å variere sånn vi ikke har samme middagsretten på ihvertfall 3 uke.

Vi har alltid et varmt måltid på ettermiddagen. Men er det frititsakt og stramt tidskjema blir det gjerne stekt egg/ pølse på skive. Ellers er det veldig variert her og. Ting som går ofte igjen er taco og pizza (fre el lør) Syns også det er viktig å bruke måltid som arena for fellesskap i familien.

Ja, det vill jeg si jeg gjør.
Selv om det er restmiddag innimellom så er det jo middag. I dag for eksempel hadde vi rester i ildfastform med ost over. Super godt :)
Det som vi spiser mest av er gryteretter og grønnsaker:) hva son er sammen med grønnsakene varierer en god del da :) elsker grønnsaker <3

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Vi lager middag hver dag :-)

Spagetti, pannekaker, fiskekaker/ørretfilet, pizza, taco, kylling er gjengangere :-D

Back
Topp