Lager dere hjemmelaget pålegg til jul?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Lager dere hjemmelaget pålegg til jul, og hva er det eventuelt dere lager?

Jeg lager roastbiff og en slags svinerull, og så får vi hjemmelaget leverpostei fra mamma

Pleier å få fårerull av svigers og så pleier vi å ha kalkunpålegg etter en kalkunmiddag.

Lager rull av sau <3

Fårerull og syltaflesk laget jeg selv. Og fenalår tørkes hos pappa

Lager ingenting.. mye kjøtt til jul, og det spiser jeg ikke uansett.. men er heller ikke vokst opp med hjemmelaget pålegg :)

Har vurdert det, men blir travelt nok med baking og karameller og sånne ting i år.

Lager ikke selv, men får hjemmelaga kjøttrull av moren min. :) Hjemmelaga syltetøy har vi hele året, samt røkt kveite.

Har vurdert det, men blir travelt nok med baking og karameller og sånne ting i år.

Derfor er det allerede gjort

Eller. Lammerullen ligger i fryseren.
Sylterullen er kokt i kveld. Skal presses og saltes. Men altså. Før det er tid for baking og karameller og sjokoladetrøfler og sånn

Men veldig helt lov åikke prioritere det. Helt uten dårlig samvittighet :)

Last edited:
Lager ingenting.. mye kjøtt til jul, og det spiser jeg ikke uansett.. men er heller ikke vokst opp med hjemmelaget pålegg :)
Er du vegetarianer? :)
Hva spiser du på julaften? Men helt enig med deg det blir for mye kjøtt i jula.

Over til det det egentlig ble spurt om; lager sylte innimellom til jul. Men tror ikke jeg gidder i år. Er bare jeg her hjemme som liker det og spiser det :)

Last edited:
Er du vegetarianer? :)
Hva spiser du på julaften? Men helt enig med deg det blir for mye kjøtt i jula.

Over til det det egentlig ble spurt om; lager sylte innimellom til jul. Men tror ikke jeg gidder i år. Er bare jeg her hjemme som liker det og spiser det :)

Er ikke vegetarianer, for jeg spiser fisk og «kamuflert kjøtt»
Men jeg liker ikke smaken av kjøtt, så rene kjøttstykker og pålegg osv er ikke noe for meg :)

Her spiser hele familien torsk på julaften, gammel tradisjon her på Sørlandet i alle fall :)

Vi lager lammerull og eggesalat, så har vi laget pinnekjøtt og fenalår :)

Back
Topp