Lager dere babymat selv?

Ja, når man nå snakker om mat. Har noen av dere -gode- oppskrifter på grøt?
 
Følte det var vemmelig i førsten jeg og. Og mini så på meg at jeg ikke syntes det var moro, og da brakk han seg enda mer. Men brekker barnet seg, puster og blir rød i ansiktet, så bare la det holde på. Blir det blå i ansiktet og ikke får puste så må du reagere og hjelpe. Men er det vare at barnet brekker seg så er det viktig å sitte og være betryggende for barnet og si at det går bra. ("Det går bra" er også bedre enn "Går det bra?" Fordi da får man bekymret stemme når man spør. Men poengterer du at det går bra så er du en trygghet). Så la barnet brekke seg og gjør måltidet til en god tid. Vi passer også på å ha en samtale og fortelle mini om ulike ting så blir det ikke så mye fokus på at han skal spise. Han pleier også få minimi mais og hirse skumpinner. Holder selv og brekker seg aldri med de. Så kanskje prøve det, så babyen får mer positive opplevelser med måltidet :)
Takk for svar! :) jeg leste meg litt opp igjen på ble (har lest akkurat det samme flere ganger tidligere), pluss at jeg så noen filmer av blw-babies på YouTube. Det hjalp! Så nå er vi tilbake, og i går fikk hun også et kotelettbein med litt kjøtt på til middag. Og vet du, det gikk så bra!! Hun brekker seg mindre for hver dag, og koser seg virkelig med maten :Heartpink også er det så gøy å se hva hun virkelig liker og hva som bare er helt ok :laughing002
 
Så flinke dere er!!!

Jeg er mye mer sløv nå med andremann merker jeg. Har laget opp mye grønnsaksmos, men det går også en del i ferdigmat. Mini er helt sykt kresen og han brekker seg veldig. Største spiste fint og spiste alt fra 4 mnd. Omtrent utelukkende blw med storesøster, men lillebror er liksom ikke så interessert. Får teste litt nye kombinasjoner og lage opp litt mer, får håpe det går seg til. Skal teste ut noen av komboene i denne tråden :happy:
 
Back
Topp