Lager dere babymat selv?

På smaksprøvestadiet og lager det meste selv. Veldig inneforstått med at det blir det slutt på når pappaperm begynner og jeg skal tilbake i jobb. Er dessuten så lite husmor at jeg synes jeg er ekstra flink som lager selv nå når jeg er hjemme ;)
 
Har alltid laget hjemmelaget til barna fra de begynte å spise middag og fruktmos så fortsetter med det denne gangen også:) mindre tilsetningsstoffer å bedre smak :)
 
Selvfølgelig, det er det beste for barnet, og null problem å gjøre.
 
På smaksprøvestadiet og lager det meste selv. Veldig inneforstått med at det blir det slutt på når pappaperm begynner og jeg skal tilbake i jobb. Er dessuten så lite husmor at jeg synes jeg er ekstra flink som lager selv nå når jeg er hjemme ;)

Hvorfor kan dere ikke fortsette å lage maten når du begynner i jobb?
Det er jo bare å lage det i helgene, eller at pappaen tar over?
 
Hvorfor kan dere ikke fortsette å lage maten når du begynner i jobb?
Det er jo bare å lage det i helgene, eller at pappaen tar over?

Her er det pappa'n som står for det meste av matlaging til vanlig - jeg er så lite husmor der at jeg ikke har noen ambisjoner om å bruke tid på det når jeg først er hjemme og har begynt i jobb. Tviler på at pappa'n setter igang med å lage mat når butikkhyllene flommer over av barnemat også. Og ja, hjemmelaget mat er sikkert mye bedre, men blir da sikkert folk av mini og om han får butikkgrøt og mos:)
 
Her er det pappa'n som står for det meste av matlaging til vanlig - jeg er så lite husmor der at jeg ikke har noen ambisjoner om å bruke tid på det når jeg først er hjemme og har begynt i jobb. Tviler på at pappa'n setter igang med å lage mat når butikkhyllene flommer over av barnemat også. Og ja, hjemmelaget mat er sikkert mye bedre, men blir da sikkert folk av mini og om han får butikkgrøt og mos:)

Håper babyen din vil ha butikkmat da, hvis h*n er vant til smaksprøver av ordentlig mat.
Det er nemlig mange som nekter. ;)
Du (eller pappaen da) kan bare lage samme mat som til dere, bare uten salt.
Mos med stavmikser, hur enkelt som helst! :)
 
Vi er fortsatt på smaksprøver på grøt og grøt kommer jeg til å kjøpe.

Men tenker at middag og fruktpureer vil jeg lage selv :)
Kommer til å bruke ferdigmat når vi er på tur.
 
Kjøpegrøt :) middag på glass liker hun ikke. Dvs klumper servert på skje liker hun ikke, så gikk rett fra grøt til hele biter av vår mat :)
 
Hva er det dere bruker for det meste? :)

Jeg bare tar en kjøttdeig og noen grønnsaker som jeg damper som basis. Så bare tilsetter jeg diverse krydder i forskjellige porsjoner slik at det ikke smaker likt alt sammen.

Og så lager jeg spaghettigryte ved å lage helt vanlig tomatsaus med kjøttdeig og litt grønnsaker. Bruker makaroni istedenfor spaghetti, da.

Er det jeg pleier å lage. Nå får han som regel det samme som oss, av og til med litt justeringer for å passe han.

Grøt lager jeg av havregryn og sammalt grovt hvetemel, bløtlegger det i noen timer for å få fram jernet i kornet, og så koker. Lager nok til tre-fire dager som jeg har i en boks i kjøleskapet. Ved servering har jeg oppi olje/smør og daddel/aprikos/sviskemos, alt etter hva jeg har.
 
Back
Topp